|
Full version: Är jag ensam
Är jag ensam om att vilja rensa i skåp och lådor.. att vilja ha så lite som möjligt av sånt som ändå inte används. Har slutat samla på grejer... gett bort det man samlade på förr. Att välja lägre växter till fönsterbrädorna, bara för att då får man in mera ljus. När man köper nya lampor, ska de inte bara vara snygga utan också tåla minst 60 watts glödlampa (helst 75 - 100)
CITAT (askar @ 20-10-2006, 22:07) När man köper nya lampor, ska de inte bara vara snygga utan också tåla minst 60 watts glödlampa (helst 75 - 100) Du har inte funderat på att gå till optikern? Jag har fått en rensarperiod nu jag också. Jag går igenom skåp och lådor och allt jag hittar som vi inte använder elelr behöver längre, det säljer jag på Blocket...
CITAT (Jejja @ 20-10-2006, 22:19) CITAT (askar @ 20-10-2006, 22:07) När man köper nya lampor, ska de inte bara vara snygga utan också tåla minst 60 watts glödlampa (helst 75 - 100) Du har inte funderat på att gå till optikern? Jag har fått en rensarperiod nu jag också. Jag går igenom skåp och lådor och allt jag hittar som vi inte använder elelr behöver längre, det säljer jag på Blocket... Optikern... javisst, men jag kommer aldrig till skott fast allvarligt talat... jag ser bra med mina nuvarande Blocket och liknande... överkurs för mig. Lättare då att ge bort eller göda sophuset.
Nejdå du är inte ensam. Jag vill helst ha så lite prylar som möjligt och känner alltid lättnad när jag kan rensa bort nåt. Avskyr när det ser plottrigt ut.
CITAT (Jejja @ 20-10-2006, 22:19) Jag har fått en rensarperiod nu jag också. Jag går igenom skåp och lådor och allt jag hittar som vi inte använder elelr behöver längre, det säljer jag på Blocket... Jag skulle också behöva en rensarperiod!  Har funderat på det länge nu, blir galen på allt "skräp" som jag/vi har samlat på oss. Ångrar verkligen att jag inte hade tid att ta tag i det när vi flyttade till hus för ca 16 månader sedan! Har massor av smått och gott som jag skulle kunna annonsera ut på Blocket!
CITAT (askar @ 20-10-2006, 22:23) Blocket och liknande... överkurs för mig. Lättare då att ge bort eller göda sophuset.  Blocket är ganska enkelt. Jag säljer bara till folk på orten, som kan komma och hämta hos mig, jag skickar aldrig. I veckan har jag sålt barnkläder och leksaker som barnen växt ifrån. Sånt brukar gå bra att sälja. Jag har tidigare inte vågat mig på Tradera, men ikväll gjorde jag mitt första köp i alla fall. Får se om det går bra, då kanske man säljer också den vägen...
Nej då du är inte ensam. Idag har vi ritat på nya köket som ska byggas om några månader. Fick nåt ryck och gick igenom ett par skåp redan nu. Det är ju liksom något som ändå måste göras sen när allt ska ut innan rivningen. För ett år sedan gjorde jag en riktig rensning hemma och sålde grejor på Tradera för 14000 på två månader. Fattar inte att jag fortfarande hittar grejor som ska väck
Döttrarna köper och säljer på Tradera men jag väljer att ge bort... förr var det grannar men nu oftast asylsökande. Magdis.. plottrigt har alltid fått mig att rysa av obehag. Men nu har jag nått stadiet där jag går igenom alla skåp och lådor Skulle kännas LYX att ha en garderob och kanske ett par lådor tomma.
Samma tankar har jag, att rensa och bara ha det nödvändiga kvar. Men hur svårt är det inte att lämna ifrån sig prylar med minnen. Men, nu snart, om ett litet tag ska jag börja operation utrensning. Jag brukar skämtsamt säga att jag ska "döstäda", vilket betyder att det inte ska finnas så himla mycket grejer att ta hand om efter mig. Mina föräldrar var skilda och omgifta så det har varit en hel del att ta hand om efter dom och så vill jag inte att mina barn ska ha det en gång i tiden. Men jag undrar lite över hur jag tänkte när jag sparade en himla massa grejer från deras hem. Jaja, nu är det nog dags att låta kvasten gå.
CITAT (askar @ 20-10-2006, 22:33) Magdis.. plottrigt har alltid fått mig att rysa av obehag.  Huuuu...tänk dig en övermöblerad liten lägenhet, totalt belamrad med smaklösa prydnadssaker och småmönstrade textilier....det måste vara den ultimata mardrömmen!
CITAT (askar @ 20-10-2006, 22:33) Skulle kännas LYX att ha en garderob och kanske ett par lådor tomma.  Hm! De vete 17 om jag kommer få uppleva i denna lilla lägenhet jag bor i. Även om de blir några skåp till + att det sätts in högre överskåp så är jag tveksam till om det blir så mycket space över.
Hannele
20-10-2006, 21:43
Heja, alla andra plottrare.
CITAT (Klura @ 20-10-2006, 22:39) CITAT (askar @ 20-10-2006, 22:33) Skulle kännas LYX att ha en garderob och kanske ett par lådor tomma.  Hm! De vete 17 om jag kommer få uppleva i denna lilla lägenhet jag bor i. Även om de blir några skåp till + att det sätts in högre överskåp så är jag tveksam till om det blir så mycket space över. Vi har byggt överskåp... på den tiden barnen (4st) bodde hemma. Nu är vi bara två,(sedan 4 år tillbaka) men likt förbaskat är det fullt överallt
CITAT (Farmor @ 20-10-2006, 22:38) Samma tankar har jag, att rensa och bara ha det nödvändiga kvar. Men hur svårt är det inte att lämna ifrån sig prylar med minnen. Men, nu snart, om ett litet tag ska jag börja operation utrensning. Jag brukar skämtsamt säga att jag ska "döstäda", vilket betyder att det inte ska finnas så himla mycket grejer att ta hand om efter mig. Mina föräldrar var skilda och omgifta så det har varit en hel del att ta hand om efter dom och så vill jag inte att mina barn ska ha det en gång i tiden. Men jag undrar lite över hur jag tänkte när jag sparade en himla massa grejer från deras hem. Jaja, nu är det nog dags att låta kvasten gå.  Jag tänker som så... att det jag tog med efter mina föräldrar men som jag inte numera fäster större vikt vid... Varför ska jag då tro att mina barn skulle bry sig om. Döstäda  ... faktiskt så frågade minstingen för ett par år sedan om vi tänkte dö.. när vi jämt bad henne och syskonen ta en titt och se om det fanns något de ville ha.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 20-10-2006, 22:39) CITAT (askar @ 20-10-2006, 22:33) Magdis.. plottrigt har alltid fått mig att rysa av obehag.  Huuuu...tänk dig en övermöblerad liten lägenhet, totalt belamrad med smaklösa prydnadssaker och småmönstrade textilier....det måste vara den ultimata mardrömmen!  Huvva!  Jag har varit hos granne som hade en massa "pryttel" på köksväggarna och på varje slät yta låg en virkad el broderad duk. I bokhyllan som ju är ämnad för huvuddelen böcker, fanns bara ett fåtal... men desto fler "prydnader"
Jag brukar få fnatt ett par ggr om åter och rensa som en tok... blir stessad av för mycket prylar. Så inte är du ensam inte!
Skönt höra att man inte är ensam och unik
Det bästa man kan göra för att rensa ut är ju att flytta... vilket jag gjort nu, två gånger detta år. Jag har rensat! Men ändå! Massor med prylar kvar, som jag blir så trött på. ... och ändå kan jag inte låta bli blocket och tradera... ropade in finfina skålar just idag... och bad i nästa andetag sambon om att spärra min dator från dessa sajter... men det var mest för att ursäkta mitt beteende... å han, han bara skrattade...
Tradera är livsfarligt. Var in och kollade min statistik och det var 284 sålda och 106 köpta prylar. Det var nog inte riktigt så jag tänkte när jag började rensa mina skåp...
CITAT (Klura @ 21-10-2006, 00:00) Tradera är livsfarligt. Var in och kollade min statistik och det var 284 sålda och 106 köpta prylar. Det var nog inte riktigt så jag tänkte när jag började rensa mina skåp... -_- Men du har ju i alla fall sålt mer än du köpt! Jag min stackare, jag har aldrig sålt något på tradera, bara köpt!
CITAT (yrian @ 20-10-2006, 23:56) Det bästa man kan göra för att rensa ut är ju att flytta... vilket jag gjort nu, två gånger detta år. Jag har rensat! Men ändå! Massor med prylar kvar, som jag blir så trött på.
... och ändå kan jag inte låta bli blocket och tradera... ropade in finfina skålar just idag... och bad i nästa andetag sambon om att spärra min dator från dessa sajter... men det var mest för att ursäkta mitt beteende... :rolleyes: å han, han bara skrattade... ;) Suck ... Ska installera CyberNanny m.m. på din dator och spärra alla dessa "loppis-sajter" en gång för alla ... men först ska jag åka o hämta den där 2-meters kistan du fyndade på Blocket ! Ja ja ... jag är också en skrotsamlare, jag vet, bra-å-ha-grejer m.m., m.m., men jag håller på å rensar just nu ...
CITAT (yrian @ 21-10-2006, 00:08) CITAT (Klura @ 21-10-2006, 00:00) Tradera är livsfarligt. Var in och kollade min statistik och det var 284 sålda och 106 köpta prylar. Det var nog inte riktigt så jag tänkte när jag började rensa mina skåp...  Men du har ju i alla fall sålt mer än du köpt! Jag min stackare, jag har aldrig sålt något på tradera, bara köpt! He he ... jag får nya idéer nu ...
CITAT (Gurkan @ 21-10-2006, 00:31) CITAT (yrian @ 21-10-2006, 00:08) CITAT (Klura @ 21-10-2006, 00:00) Tradera är livsfarligt. Var in och kollade min statistik och det var 284 sålda och 106 köpta prylar. Det var nog inte riktigt så jag tänkte när jag började rensa mina skåp...  Men du har ju i alla fall sålt mer än du köpt! Jag min stackare, jag har aldrig sålt något på tradera, bara köpt! He he ... jag får nya idéer nu ...  Gurkan säljer ut på blocket i samma takt som Yrian ropar in....hehehe!
CITAT (Gurkan @ 21-10-2006, 00:28) Suck ... :wacko: Ska installera CyberNanny m.m. på din dator och spärra alla dessa "loppis-sajter" en gång för alla ... men först ska jag åka o hämta den där 2-meters kistan du fyndade på Blocket !  :lol: Ja ja ... jag är också en skrotsamlare, jag vet, bra-å-ha-grejer m.m., m.m., men jag håller på å rensar just nu ... Du... om den där kistan verkligen vore två meter så tror jag mig veta ett bra användningsområde för den... Men nu är den ju faktiskt bara en och en halv meter. Tyvärr!
CITAT (askar @ 20-10-2006, 22:07) Är jag ensam om att vilja rensa i skåp och lådor.. att vilja ha så lite som möjligt av sånt som ändå inte används. Har slutat samla på grejer... gett bort det man samlade på förr. Att välja lägre växter till fönsterbrädorna, bara för att då får man in mera ljus. När man köper nya lampor, ska de inte bara vara snygga utan också tåla minst 60 watts glödlampa (helst 75 - 100) Du säger: vilja rensa i skåp och lådor............. Jag säger: Har aldrig haft oordning i skåp och lådor sedan vi flyttade in här. ( Hur det var förr, när barna bodde hemma, det ska vi inte tala om. Det är glömt idag.  ) Men det har en naturlig orsak, det har aldrig varit fler än vi två i det här huset. Barnen hade flyttat hemifrån långt innan vi flyttade hit. Och även om jag faktiskt har blivit en hejare på att slänga saker, så har jag en fantastisk ordning på det jag fortfarande samlar på. Allt har sin egen plats. Och det är helt underbart. Det där med att välja lägre växter till fönsterbrädorna, där är jag helt inne på din linje. Jag tom fuskar med gardinerna. Flyttar ut gardinfästena bra mycket längre ut än vad som anses " normalt ". På det viset så " stannar " gardinen precis där fönsterkarmen börjar, och tar därmed inte bort nåt ljus. Dessutom så ser fönstren större ut än de är  . Tror inte ett ögonblick på att det beror på att jag ser sämre. Jag är övertygad om att jag har insett att jag vill ha så mycket dagsljus som möjligt helt enkelt.  . Och det är precis samma anledning till att jag också köper lampor som tål så starka glödlampor som möjligt. Jag har dessutom väldigt ljusa väggar. I vardagsrummet som är på 30 kvm är väggarna kritvita. Det kanske låter sterilt, men det lyfter man bort med färg på det man sätter på väggarna. Nej ,jösses vad långt det blev. Tack och adjö
CITAT (yrian @ 21-10-2006, 00:45) CITAT (Gurkan @ 21-10-2006, 00:28) Suck ... Ska installera CyberNanny m.m. på din dator och spärra alla dessa "loppis-sajter" en gång för alla ... men först ska jag åka o hämta den där 2-meters kistan du fyndade på Blocket ! Ja ja ... jag är också en skrotsamlare, jag vet, bra-å-ha-grejer m.m., m.m., men jag håller på å rensar just nu ... Du... om den där kistan verkligen vore två meter så tror jag mig veta ett bra användningsområde för den... Men nu är den ju faktiskt bara en och en halv meter. Tyvärr!  Ni verkar i alla fall ha väldans trevligt
CITAT (Evgeni @ 21-10-2006, 00:49) Ni verkar i alla fall ha väldans trevligt  :lol: :lol: Jodå... Gurkan gör jag mig inte av med i alla fall... han får allt bestå... Fast en del annat gammalt skräp ska minsann ryka, det har jag bestämt!
CITAT (pejori @ 20-10-2006, 23:06) rensar och kastar mer än jag borde här också  :lol: Jag med, men blir motarbetad av sambon som tycker att mycket kan vara bra att ha...... (ska erkänna att jag ibland faktiskt har saknat saker när jag har rensat lite för hårt  ) CITAT Jag tom fuskar med gardinerna. Flyttar ut gardinfästena bra mycket längre ut än vad som anses " normalt ". På det viset så " stannar " gardinen precis där fönsterkarmen börjar, och tar därmed inte bort nåt ljus. Dessutom så ser fönstren större ut än de är . Så gör jag med!   (Lade till en bild)
Här rensas det. Hela tiden. "Ett skräp om dagen"-kampanjen gäller oftast inne hos mig också. Har flyttat flera gånger de senaste åren, slängt mycket innan och nästan lika mycket efteråt.
Skänker bort allt, har ingen ork att hålla på med försäljning.
CITAT (Castea @ 21-10-2006, 08:40) Skänker bort allt, har ingen ork att hålla på med försäljning. Så är det för mig med!  Känner dessutom en viss tillfredställelse i att GE bort saker.
CITAT (yrian @ 21-10-2006, 00:08) CITAT (Klura @ 21-10-2006, 00:00) Tradera är livsfarligt. Var in och kollade min statistik och det var 284 sålda och 106 köpta prylar. Det var nog inte riktigt så jag tänkte när jag började rensa mina skåp...  Men du har ju i alla fall sålt mer än du köpt! Jag min stackare, jag har aldrig sålt något på tradera, bara köpt! jag med jag är trader-oholik och helt beroende
CITAT (Leia @ 21-10-2006, 08:08) CITAT (pejori @ 20-10-2006, 23:06) rensar och kastar mer än jag borde här också  Jag med, men blir motarbetad av sambon som tycker att mycket kan vara bra att ha...... (ska erkänna att jag ibland faktiskt har saknat saker när jag har rensat lite för hårt  ) passa på när han är ute då har levt med en ekorre, så nu är jag tvärt om istället..... här är massor av tomma skåp och lådor
mari_tres
21-10-2006, 10:42
Har bara haft en period i mitt liv då jag har riktigt rensat allt som inte skulle få finnas där, och det var i samband med att jag läste boken "rensa i röran med feng shui". Den tog mig ett halvår att läsa ...  Nu lever jag ihop med en som samlar på "kan vara bra att ha"-saker, så man får ju på nöten om man råkar slänga fel saker =)
CITAT (mari_tres @ 21-10-2006, 11:42)  Nu lever jag ihop med en som samlar på "kan vara bra att ha"-saker, så man får ju på nöten om man råkar slänga fel saker =) ja...jösses om jag slängde min facktidnig och exet inte fick behålla den...då blev det väsen så nu slängs allt istället
Som varandes ekorre måste jag försvara alla ekorrrar i landet  Du får inte slänga... ...några glasflaskor eller PET-plaskor. Det finns massor av saker man kan göra dem dem! ...burken när gurkan är slut. Den kan jag diska och förvara annat i. ...glassbyttan när glassen är slut. Någonstans måste ju alla gurkburklock och kapsyler sparas. ...praktiska lådor, askar och kartonger. Jul, säger det dig något?!? ...gamla tidningar. Om de inte är läsvärda går det alltid att använda dem som fyllning i paket. ...gamla konsertbiljetter, biobiljetter, kvitton eller andra små lappar. De är minnen, och ska hedras - inte kastas! ...barnens urväxta gamla skor, jackor och andra plagg. Man vet aldrig när de kan komma till anvädning igen. ...den trasiga videospelaren från 1984, den går säkert att laga. ...någonting annat heller  Något som känns igen?
Hannele
21-10-2006, 12:30
CITAT (Klura @ 21-10-2006, 00:00) Tradera är livsfarligt. Det är lika farligt att lämna sina gamla prylar på loppis, jag har sällan kommit hem tomhänt.  CITAT (Norrbottens-Magdis @ 20-10-2006, 22:39) CITAT (askar @ 20-10-2006, 22:33) plottrigt har alltid fått mig att rysa av obehag.  Huuuu...tänk dig en övermöblerad liten lägenhet, totalt belamrad med smaklösa prydnadssaker och småmönstrade textilier....det måste vara den ultimata mardrömmen!  Tja, själv skulle jag få mer madrömmar i en designad steril feng shui-möblerad tom lägenhet.
CITAT (Hannele @ 21-10-2006, 13:30) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 20-10-2006, 22:39) CITAT (askar @ 20-10-2006, 22:33) plottrigt har alltid fått mig att rysa av obehag.  Huuuu...tänk dig en övermöblerad liten lägenhet, totalt belamrad med smaklösa prydnadssaker och småmönstrade textilier....det måste vara den ultimata mardrömmen!  Tja, själv skulle jag få mer madrömmar i en designad steril feng shui-möblerad tom lägenhet.  Håller med.  Finns inget läskigare än att komma hem till nån som bor som i en möbelaffär.
ullislerum
21-10-2006, 13:08
CITAT (Berith @ 21-10-2006, 13:50) CITAT (Hannele @ 21-10-2006, 13:30) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 20-10-2006, 22:39) CITAT (askar @ 20-10-2006, 22:33) plottrigt har alltid fått mig att rysa av obehag.  Huuuu...tänk dig en övermöblerad liten lägenhet, totalt belamrad med smaklösa prydnadssaker och småmönstrade textilier....det måste vara den ultimata mardrömmen!  Tja, själv skulle jag få mer madrömmar i en designad steril feng shui-möblerad tom lägenhet.  Håller med.  Finns inget läskigare än att komma hem till nån som bor som i en möbelaffär. ABSOLUT! Sen vill jag inte för den sakens skull ha det belamrat heller men jag tycker att det ska synas att det bor människor i huset/lägenheten. Mina grannars hem är som att öppna en elle-interiör-tidning.. man ser inte ens att det finns två barn i familjen som båda är under 10 år.. och man ser inte att dom har några intressen eller fritidsaktiviteter (mer en att maniskt städa då..) Nej tacka vet jag ett hem med själ!
CITAT (ullislerum @ 21-10-2006, 14:08) CITAT (Berith @ 21-10-2006, 13:50) CITAT (Hannele @ 21-10-2006, 13:30) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 20-10-2006, 22:39) CITAT (askar @ 20-10-2006, 22:33) plottrigt har alltid fått mig att rysa av obehag.  Huuuu...tänk dig en övermöblerad liten lägenhet, totalt belamrad med smaklösa prydnadssaker och småmönstrade textilier....det måste vara den ultimata mardrömmen!  Tja, själv skulle jag få mer madrömmar i en designad steril feng shui-möblerad tom lägenhet.  Håller med.  Finns inget läskigare än att komma hem till nån som bor som i en möbelaffär. ABSOLUT! Sen vill jag inte för den sakens skull ha det belamrat heller men jag tycker att det ska synas att det bor människor i huset/lägenheten. Mina grannars hem är som att öppna en elle-interiör-tidning.. man ser inte ens att det finns två barn i familjen som båda är under 10 år.. och man ser inte att dom har några intressen eller fritidsaktiviteter (mer en att maniskt städa då..) Nej tacka vet jag ett hem med själ!  Så himla bra sagt! Ett hem med själ - ska komma ihåg det.
anna_rispan
21-10-2006, 13:24
men nu innebär inte feng-shui att det ska vara sterilt heller. alla människor får ju sin bostad. det finns ingen mall att så ska det se ut.
Hannele
21-10-2006, 13:35
CITAT (anna_rispan @ 21-10-2006, 14:24) men nu innebär inte feng-shui att det ska vara sterilt heller. Feng shui är inte precis känd för blommiga tapeter och personliga minnesaker, det innebär mer tomma ytor och ordning, du förstod nog vad som syftades.
anna_rispan
21-10-2006, 13:44
CITAT (Hannele @ 21-10-2006, 14:35) CITAT (anna_rispan @ 21-10-2006, 14:24) men nu innebär inte feng-shui att det ska vara sterilt heller. Feng shui är inte precis känd för blommiga tapeter och personliga minnesaker, det innebär mer tomma ytor och ordning, du förstod nog vad som syftades.  ja jag kan sätta mig in i tankegånegn. men jag kan ändå inte hålla med. en blommig tapet kan väl visst finnas i ett hem som har feng-shui. och personliga minnessaker får också finnas. om det verkligen är en personlig minnessak och inte något som man känner att man måste spara bara för att.... en blommig tapet borde ju kunna vara trä eller jord. minns inte riktigt. alla element ska hur som helst finnas i ett rum så jag ser ingen motsättning.
CITAT (LadyG @ 21-10-2006, 12:01) Som varandes ekorre måste jag försvara alla ekorrrar i landet  Du får inte slänga... ...några glasflaskor eller PET-plaskor. Det finns massor av saker man kan göra dem dem! ...burken när gurkan är slut. Den kan jag diska och förvara annat i. ...glassbyttan när glassen är slut. Någonstans måste ju alla gurkburklock och kapsyler sparas. ...praktiska lådor, askar och kartonger. Jul, säger det dig något?!? ...gamla tidningar. Om de inte är läsvärda går det alltid att använda dem som fyllning i paket. ...gamla konsertbiljetter, biobiljetter, kvitton eller andra små lappar. De är minnen, och ska hedras - inte kastas! ...barnens urväxta gamla skor, jackor och andra plagg. Man vet aldrig när de kan komma till anvädning igen. ...den trasiga videospelaren från 1984, den går säkert att laga. ...någonting annat heller  Något som känns igen?  o ja allt så resonerar en riktig korre
Ett hem behöver inte vara själlöst för att det är sparsamt möblerat och inte översållat med smaklösa prydnadssaker. Jag gillar när det är ljust, öppet, fräscht och stilrent. Ett plottrigt, överbelamrat hem med illa komponerade prylar som inte passar ihop med varann är både själlöst och smaklöst tycker jag.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 21-10-2006, 15:52) Ett hem behöver inte vara själlöst för att det är sparsamt möblerat och inte översållat med smaklösa prydnadssaker. Jag gillar när det är ljust, öppet, fräscht och stilrent. Ett plottrigt, överbelamrat hem med illa komponerade prylar som inte passar ihop med varann är både själlöst och smaklöst tycker jag. word
ninnisky
21-10-2006, 15:27
En sån´inspiration jag fått av den här tråden...... Gick ger i syrummet i morse och kom just upp tre Coop-kassar fattigare. Synd att jag inte hann ta tvättstugan på vägen innan maken kom hem  han är en riktig ekorre! I morgon ges en massa garner och sybehör bort, kanske något hamnar på Blocket också.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 21-10-2006, 15:52) Ett hem behöver inte vara själlöst för att det är sparsamt möblerat och inte översållat med smaklösa prydnadssaker. Jag gillar när det är ljust, öppet, fräscht och stilrent. Ett plottrigt, överbelamrat hem med illa komponerade prylar som inte passar ihop med varann är både själlöst och smaklöst tycker jag. Kunde inte sagt det bättre själv!
Jag blev också inspirerad...hoppas jag får det där "ilet" man brukar få i slutet av graviditeten snart.  Tänk om jag kunde få ge mig på makens saker också...gamla kläder sedan 80-talet som han aldrig använder, papper och urklipp som bara ligger och samlar damm m.m.
Jag genomförde en ganska radikal garderobs- och klädkammarröjning häromdan. Kläder som inte använts på flera herrans år åkte ut, bl.a. makens gamla skjortor,byxor och kavajer från 80-talet - för att inte tala om hopen med skitfula slipsar som inte har använts så länge jag kan minnas... Om inte jag städar ur hans garderober så blir det inte gjort över huvud taget... Hittade en hel hop gamla blusar och kjolar m.m. som jag säkert vet att jag aldrig mer kommer att ha på mig. Så nu finns det plats för nya trevliga inköp! Nån dag...  ska jag ta mig i kragen och röja i förrådet med...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|