CITAT (Björken @ 22-10-2006, 00:52)
Jag har inte klagat på hur barnen tas omhand på dagis, för det vet jag att i de allra flesta fall så är det bra, även så är det bra för många barn att få denna kontakt med andra barn.
Det jag reagerar på är att man lämnar sina barn där även när man är ledig, trodde faktiskt att man satte barn till världen för att man ville uppleva tiden med dem så mycket som möjligt. De är trots allt något man bara har till låns några år.
Men ursäkta, jag kan bara inte låta bli att reagera. Det här känns som en lägre nivå än yngsta dotterns "trots-logik".. Om en mamma eller pappa vill och vet sitt barns bästa (och det är ju faktiskt så att föräldern oftast vet sitt barns bästa) och det i detta fallet handlar om att få hjälp som man faktiskt betalar för och behöver så är det väl inte klokt att endel här klankar ner på, och kommer med åsikter som, att man vill lämna in sina barn på någon sorts förvaring och inte vill tillbringa tid med barnen. Jag blir uppriktigt förbannad på sånna påhopp!! Det handlar ju, som jag ser det, snarare om att mamman i fråga vill kunna sova ifred FÖR ATT KUNNA VARA EN BRA MAMMA!!!
Och ja, jag jobbar oxå på en förskola!
Stå på dig och ta för all del inte illa vid dig av elaka påståenden att du inte vill ta hand om dina barn!