TACK alla ni för "disskusionen"OCH förslagen

Lotten föll på vingad benved och jag köpte den igår

Gud så snygg!! Jag gick och nallade blad från alla rödbladiga växter på Granngåden, Plantagen och Blomsterlandet och jämförde vilken som var rödast

Min trädgård är inte giftfri som den är (och jag har ingen lust att rycka upp lingusterhäcken) så om jag lägger till en buske eller så ska väl inte vara hela världen. Är bären så illasmakande är risken nog inte så stor att barnen kalasar på dem

Det står på beskrivingen att busken ska bli närmare 2 meter, så nu får jag hoppas på det. Annars kommer de se klen ut mot björken

Men det löser sig nog
Det är inte helt omöjligt att det blir en berberis eller två oxå

Något åt det rödlila hållet. Den ska isf stå snett framför benveden och björken. Ska jag ha en lummig hörna så skal jag
Det börjar ta sig

Bara det får växa till sig oxå så får jag en lummig, böljande hörna i varierande färg. Så nu har jag altså 1 träd, 1 hög buske, 3 2-metersbuskar. 2 1-metersbuskar + en pion. Läggas till ska även då nån berberis

Och mer blir det säkert även efter det. Troligtvis en rabatt framför hela kalaset när barnen blivit större. Tills dess har vi bestämt att ha fri yta som barnen kan leka på utan att jag ska behöva nojja över växter. Buskar är ju tåliga