CITAT (Norrbottens-Magdis @ 23-10-2006, 20:31)
CITAT (Pirum @ 23-10-2006, 17:36)
Jag har 'hört' alltför ofta om föräldrar som efter maxtaxans införande passade på att gå ut och shoppa efter jobbet, sitta på café eller badstrand, medan ungen fortsatte sitt övertidsarbete på dagis.
Undrar varför det bara är folk som inte själva har någon erfarenhet av dagis som har "hört" så mycket om att föräldrar lever loppan medan barnen går på dagis!

Nu är det inte så att jag inte har erfarenhet av dagis, har egna barnbarn på dagis och jobbar ibland på fritids.
Själv tillhörde jag den lyckliga generationen som kunde vara "lyxhustru" och stanna hemma hos våra barn. Knapert många gånger men jag ångrar inte en dag att jag fick de åren hemma med dem. Sedan må dagis vara hur pedagogiskt bra som helst.
Jag vet att det förekommer att föräldrar lämnar sina barn eller låter dem vara kvar längre än de skulle behöva för att föräldrarna vill vara "barnfria".
Som du säkert förstår förbjuder sekretess mig att nämna några enskilda fall.
Som tur är så är det inte så många som använder sig av detta sätt men ändå tillräckligt många för att vår kommun införde krav på att föräldrar lämnar in sitt arbetsschema och att barnen får sin placering utifrån det.