CITAT (netaave @ 23-10-2006, 22:10)
Några av er som förfasar sig över att föräldrar har sina barn på dagis längre än dom behöver uppger ofta "personal" som källan.
Jag undrar då i mitt stilla sinne vad det är för personal som nedgraderar sitt yrke så fruktansvärt. Min tanke går direkt till outbildade vikarier.
I den mån det verkligen är personal med utbildning som känner att barnen i deras grupp är där i onödan ska nog byta yrke.
Varför i hela friden skulle jag ta in en förälders arbetsschema? Vill en förälder ha heltid förutsätter väl jag att familjen har det behovet. Jag anser inte att jag ska leka polis, tror inte ens att "missbruk" förekommer i så stor utsträckning, däremot uppenbart en massa missunsamhet, inte minst i den här tråden.
Ok jag är vikarie som rycker in när det fattas folk någon timme då och då och då på fritids eller så kan jag stanna kvar en stund när jag ändå varit där och städat för att någon i personalen behöver gå ett kort ärende, där har du helt rätt. Men det förändrar inte det jag ser med egna ögon och det både ordinarie personal och barn och utbildningsnämnden i vår kommun konstaterat.
Det är inte någon outbildad personal som har kommit på det där med föräldrarnas schema gentemot barnets placering och då vill jag också framhålla att vår kommun är sossestyrd och varit det i många många år.
Det handlar inte från min sida att nedvärdera barnomsorgspersonal eller kvaliten på omsorgen,
Nu lägger jag inte mera energi på denna tråden för det är tydligt så att det finns de här som inte inser att det finns människor som utnyttjar systemet även här.