CITAT (netaave @ 24-10-2006, 22:25)
Jag är 55 år (i morgon) har arbetat på dagis i över 30 år och har haft många många barn som fått plats av sociala skäl.
Som går på dagis för att dom ska få lekkamrater, eftersom dom bor i glesbygd, eller är invandrare och har föräldrar som inte kan språket, ja listan till anledningar kan göras ganska lång.
Det är möjligt att Miss Cocker inte hört talas om det men det är en ganska vanligt att man får dagisplats av sådana anledningar eftersom barnomsorgen i Sverige är till för barnen, inte föräldrarna.
Inte visste jag att du var Norrbottens-Magdis? Eller du såg det som din uppgift att svara

. Trist att du inte har egna åsikter, om du så fyller 155 år imorgon och har arbetat 100 av dom åren på dagis så behöver det inte betyda att du har mer eller större erfarenhet än någon annan. Däremot kan jag på en gång bekräfta min okunskap vad gäller att barnomsorgen skulle vara en instans upprättad för barn som skall få lekkamrater eller för att dom är invandrarbarn med föräldrar som inte kan språk. I det Sverige jag har vuxit upp i så har dagis vuxit fram sedan kvinnorna började gå ut i arbetslivet i samma utsträckning som männen, eller du gick på dagis när du var liten? Mår du bra när du är sarkastisk mot människor? Nej Miss Cocker har inte hört talas om just den anledningen. Rimligtvis borde det finnas dagis i varje gatuhörn i Malmö eftersom snart hälften av invånarantalet består av invandrare; som i Malmö är den "lilla" guppen som har barnomsorg. Tack för dina påstående, ser fram emot dina åsikter vid ett annat tillfälle.
" Vill du ha rätt eller vill du vara lycklig "