CITAT (Miss Cocker @ 24-10-2006, 23:30)
Däremot kan jag på en gång bekräfta min okunskap vad gäller att barnomsorgen skulle vara en instans upprättad för barn som skall få lekkamrater eller för att dom är invandrarbarn med föräldrar som inte kan språk. I det Sverige jag har vuxit upp i så har dagis vuxit fram sedan kvinnorna började gå ut i arbetslivet i samma utsträckning som männen, eller du gick på dagis när du var liten?
Det är en himla skillnad på dagis nu och för 30 år sen. Det kan jag själv intyga. Redan då var det bra för barn att få lära sig ta hänsyn till andra även om det främst var för att föräldrarna skulle jobba som man var där. Jag var själv så blyg och rädd som liten så hade jag inte gått på dagis hade jag fått det väldigt jobbigt i skolan.
Jag tror att vi svenskar har lättare för att bli ensamma och isolerade än invandrare, de är duktiga på att umgås och vara sociala. Är man som jag inflyttad i en stad där alla känner och är släkt med varann så blir man lite utanför. Jag vill inte att mitt barn ska vara utanför.
För övrigt så har Netaave faktiskt varit min dagisfröken en gång i tiden, även om jag inte minns det och vi nu befinner oss i varsin ände av landet.