CITAT (Sommartorparn @ 25-10-2006, 10:03)
CITAT (ingrid fuxwall @ 24-10-2006, 19:17)
CITAT (andersen @ 24-10-2006, 17:17)
CITAT (Bettson @ 23-10-2006, 21:33)
Jisses så många höginkomstagare det finns här. För är ni inte det så har ni gjort en dålig affär. Men spara ska man göra.

Javisst är det en dålig affär, jag tycker att det är dom flesta åren som jag har sparat varit minus siffror, men det är inte alldeles lätt att avsluta pensionsparande om jag inte mins fel så är det 5års uppsägnings tid och då kan man ju förlora mycket pengar under tiden, så vi låter det rulla på med pensionsparandet så får vi se hur det blev i slut ändan.
Du menar alltså att om man börjar spara så kan man inte sluta
Berätta gärna mer.
ingrid
Det beror nog på vilken sparform man har. Jag bytte på direkten när jag blev varse att Nordea gjorde skillnad på kvinnor och män i hur man beräknade de framtida pensionsutbetalningarna. Eftersom kvinnor levde längre skulle dom får lägre månadsutbetalningar, var det tänkt. Bytet gick direkt men jag kunde inte få ut redan inbetalda pengar.
Vadå inte lönt annat än höginkomsttagare? Förklara?
Jag kommer att få ihop väldigt få tjänsteår under mitt liv, så jag har trott det var nödvändigt att ha en pensionsförsäkring. Har faktiskt också satt in pengar under perioder när jag levt på lån.
Titta i tråden Hur pensionssparar man?
Är du egenföretagare eller anställd? Tjänar du över eller under statsskattegränsen?