CITAT (sudden @ 26-10-2006, 02:46)
CITAT (netaave @ 25-10-2006, 17:21)
Det är tack vare dig Sudden som det finns så många fördomar om dagis!!!!
Tror inte ett ord av vad du skriver! Min 37-åriga erfarenhet säger något helt annat.
Jag har aldrig jag upprepar aldrig haft ett barn som både "öppnat och stängt", långa dar javisst, men det har behövts.
Att föräldrar utnyttjar systemet så till den milda grad som du beskriver händer kanske en gång på 1 000 000, och det utnyttjandet blir inte långvarig, det kan jag lova dig. i sådana fall kopplas soc in och barnen omhändertas för att föräldrarna inte själva visat sig kapabla.
då kan jag tala om för dig att det händer. på det dagis där jag jobbade kan det ha berott på en slapp chef som inte hänger med så mycket på hur saker fungerar trots att alla talar om det för henne.
detta händer och det är inte bara ett barn på förskolan det handlar om heller! på stugan finns det 4 barn (!) som går öppning till stängning varje dag! jag tycker det är helt vanisnnigt och det värsta är att de aldrig är hemma trots att de är sjuka eller att föräldrarna har semester. jag anser att man borde inför obligatoriska lov för barnen - minst ett visst antal veckor per år pga detta.
barnen kan komma fullproppade med alvedon - för vi kan bara "tvinga" dem att vara hemma om de har feber...
eller barnen som ska vara på inskolning och mamman åker och jobbar första dagen trots att vi säger åt henne att det inte fungerar så... vad ska man göra då? ställa barnet utanför? det går ju liksom inte...
soc har aldrig blivit inkopplade
som sagt tycker jag detta är helt sinnessjukt och har pga detta valt att inte arbeta på dagis längre. Men det händer tro mig det är inget jag hittar på - jag önskar att jag gjorde det!
Det finns massor med fina och bra förskolor som fungerar på ett bra sätt men denna där jag jobbade gjorde det inte. tyvärr. och det är tyvärr inte den enda stugan som inte fungerar som den ska

Men vad är du då för personal som inte larmar?
Det är faktiskt ditt och dina kollegors ansvar också?
Inget barn som är inskrivet i barnomsorg i Sverige ska behöva fara illa på grund av slapp och feg personal!!!!
Vad tror du skulle hända om pressen fick tag i något sådant här???