Jag hade verkligen bestämt mig för att inte säga ett knysst i den här tråden, pga att det blir så satans infekterat. Och det är ju precis vad som skedde.
Men jag börjar med och säga att ester och alla andra med liknande behov, självklart ska få de timmar de behöver. Och jag håller med netaave om att det är
väldigt sällsynt att föräldrar lämnar sina barn på dagis/förskola enbart för sitt höga nöjes skull.
Men det förekommer tyvärr. Och det är väl det som några andra här har försökt få sagt.
Sen måste jag ändå få undra lite netaave, du som bor i en så stor kommun har inte erfarenhet av att det finns ungar som både öppnar och stänger
Hur kan det vara möjligt? Själv har jag Karlstad som " största " kommun erfarenhetsmässigt. Och där var det fenomenet inte alls ovanligt för 15 år sedan, då jag också var yrkesarbetande. Och är inte alls ovanligt idag heller

. Och då menar jag
absolut inte att klanka ner på föräldrarna. Det är helt enkelt så mångas arbetssituation ser ut.
Tex, två av mina barnbarn, som bor i två olika kommuner, har varit på dagis mellan ca kl 07 fram till ca kl 17-18 under sina första sex-sju år. Det är återigen inte så att jag klagar på föräldrarna egentligen.
Hmm, fast i det här fallet är det nog så att jag klagar på dem. Det handlar ju om prioriteringar också

. Är man högavlönad, så tycker nog jag att man kan prioritera barnen framför en heltidslön

. Jag tycker faktiskt att det är fruktansvärt att barnomsorgen skall ta hand om, och fostra våra barn ( i de fall det inte är nödvändigt allltså )
Sen har jag den största sympati för de föräldrar som inte har nåt val. Jag lider med dem.
Observera nu ester och Magdis m.fl. att vad ni pratar om går inte att jämföra med det som jag skrev nu

T
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4
De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!