CITAT (Evgeni @ 26-10-2006, 08:59)
Sen måste jag ändå få undra lite netaave, du som bor i en så stor kommun har inte erfarenhet av att det finns ungar som både öppnar och stänger
Hur kan det vara möjligt? Själv har jag Karlstad som " största " kommun erfarenhetsmässigt. Och där var det fenomenet inte alls ovanligt för 15 år sedan, då jag också var yrkesarbetande. Och är inte alls ovanligt idag heller

. Och då menar jag
absolut inte att klanka ner på föräldrarna. Det är helt enkelt så mångas arbetssituation ser ut.
Men här skrev hon om barn till arbetslösa föräldrar som uppgivit arbetstider och arbeten som inte existerar och om barn till dessa som blev lämnade 6.30-18.
Det var det jag menade när jag skrev om barn som far illa eftersom dom barnen uppenbarligen inte tas om hand om sina föräldrar.
Sen har jag naturligtvis upplevt barn med långa dagar, men som kommit 6.30 och varit kvar till 18 har vi aldrig haft.
Vi är tvungna att utreda om vi märker att barn inte orkar.
Jag har under alla mina år bara varit med om att gå vidare till myndigheter två ggr, så särskilt vanligt är det inte.
Nu kan jag ju tänka mig att det är skillnad på att jobba i en förort till ex. Sthlm med många ensamstående och invandrare mot att jobba där jag gjort i ett villaområde i stan eller där jag bor där det finns 2-3 invandrarfamiljer och knappt någon ensamstående.
Men det gäller ju samma policy var man än jobbar och man gör inte skillnad på barn.
Att som personal bara rycka på axlarna och sluta i stället för att ta tag i situationen och påverka tyder ju på en otrolig brist på proffesionalitet.
Har man en sådan dålig förskolechef som hon beskriver får man ju gå vidare högre upp, det är ju barn vi pratar om.