CITAT (netaave @ 26-10-2006, 12:10)
Men det gäller ju samma policy var man än jobbar och man gör inte skillnad på barn.
Att som personal bara rycka på axlarna och sluta i stället för att ta tag i situationen och påverka tyder ju på en otrolig brist på proffesionalitet.
Har man en sådan dålig förskolechef som hon beskriver får man ju gå vidare högre upp, det är ju barn vi pratar om.
Håller absolut med dig och kan inte tänka mig att det skulle vara speciellt vanligt förekommande heller. Självklart måste du ta tag i situationen om du ser sånt som påverkar barnen negativt. Annars har man nog satsat på fel yrke
Magdis! Jag tror inte att det handlar om att inte orka ta hand om sina barn. Många har helt enkelt väldigt långa arbetsdagar och har inte så mycket att välja på. Vilket är väldigt sorgligt, men nog så sannt för en del. Tex ensamstående föräldrar och lågavlönade
Det där med att föräldrar lämnar sina barn för att gå och shoppa, fika eller bara vara lediga förekommer säkert, men jag tror inte för ett ögonblick att det är speciellt vanligt. Och så som du och ester m.fl har lagt upp det tycker jag låter väldigt vettigt. Varför skulle inte våra barn också ha rätten till ett socialt liv
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4
De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!