CITAT (afrodite @ 26-10-2006, 16:46)
Först vill jag bara säga att jag inte tänker förstöra denna tråd också med en massa trams utan här försöker jag skriva mer seriöst. Jag måste säga att jag blir lite förvånad.
Själv har jag inte läst i detta forum särskilt länge och det jag blir förvånad över är att ni inte verkar ha märkt att det finns en liten grupp av medlemmar som alltid utmärker sej med att de i alla lägen står sej själv närmast. Jag tror att det så kommer att förbli ända tills den dag dom själva sitter med skägget i brevlådan. Varför ens lägga energi på att ens börja gaffla emot. Själviskheten kommer förmodligen aldrig att kunna stävjas. Tyvärr!
Självklart har jag skrivit på listan eftersom grundtanken med fri entré var att människor skulle få besöken som en naturligare del av sitt liv och med det även öka intresset för vårt kulturarv. För visst är det så att många i dagens läge mår dåligt och känner en vilsenhet och otrygghet i tillvaron utan att riktigt veta var man har sina rötter?. Fr a våra ungdomar. Man kan ju bara se tillbaka i tiden hur människan alltid har haft stora behov av att hålla fast vid seder och bruk. Så har det alltid varit och varför skulle man inte låta så många som möjligt ges möjlighet att finna sin plats i tillvaron? Världen kanske då skulle kunna bli åtminstonde en liten smula bättre i alla fall.
Afrodite, varken är borgarbracka eller uppblåst

Håller med dig fullständigt. Väl talat.