CITAT (Tezzla @ 27-10-2006, 12:39)
CITAT (Jejja @ 27-10-2006, 11:51)
Min dotter älskar rosa och allt prinsessigt, men tröjor med prinsessmotiv som är så tajta att hon knappt kan ta av sig dem själv, det är inte kul... Och man ska inte behöva köpa kläder som är flera storlekar större, bara för att hon ska kunna använda dem utan att kvävas. Det är som att trycka in dem i korsett...
Varför inte? Köper du hellre "rätt" storlek som uppenbarligen är både obekväm och opraktisk istället för en större storlek som passar bättre?
Köper man större storlek så blir de inte bara större på bredden, de blir ju även längre i ärmar och ben (på byxor). Jag har verkligen inte lust att sätta mig och sy om alla kläder när jag precis har köpt dem.
Idag finns det för lite alternativ att välja på när man köper kläder till barnen. Ska man välja bort allt det här som man egentligen inte gillar, men inte vill sy egna kläder, så får man det riktigt svårt att hitta något alls att sätta på dem. Jag vill se mer "vanliga" basplagg, och särskilt till flickor. Till sonen har jag aldrig haft svårt att hitta bekväma byxor som blöjrumpan rymdes i, och som han kunde ha att krypa omkring i. Till dottern däremot fick jag spara sonens kläder så hon också kunde få ha det bekvämt, eftersom flickor tydligen inte ska krypa omkring och ha blöja. Inte enligt "flick-modet" i alla fall...
Många frågade hur det var med pojken när hon hade hans ärvda kläder, eftersom ingen såg att det var en flicka då, när hon gick helklädd i blått...