CITAT (Jejja @ 27-10-2006, 13:15)
CITAT (Bettson @ 27-10-2006, 13:04)
Jag tycker inte alls det är något att protestera mot könsuppdelningen. Jag tycker det är viktigare att barn få vara barn.
Värna om barns barndom borde uppropet vara. :wub:
I och med könsuppdelningen så får ju inte barn vara barn. Små flickor ska ha tajta kläder som man inte kan leka i, och bara klä ut sig till prinsessor och söta små varelser. Pojkarna ska vara macho och ha eldsflammor på alla kläder. Både kläder och leksaker är väldigt inriktade på dessa två fack.
Om du läste vad jag skrev så skulle du förstå att barn inte skall ha snäva moderiktiga kläder överhuvudtaget, de skall ha praktiska kläder. Har dom det så hamnar de inte i någon könsuppdelning.
Största risken ifall man som mamma hittar/ sätter på sina ungar praktiska kläder är ju egentligen att ens ungar blir mobbade genom att andra mammor tutar i sina ungar modeindustirns klädideal. Inga hängselbyxor där inte.
Tycker synd om barn med tjocka jeans med läderbälten. Barn har ju ingen midja och därför hänger både blöjor och jeans med gällivarehäng, magen är bar osv och rörelsefriheten begränsas. Man ser ibland grenen hänga ända ner vid knäna så de kan inte springa ordentligt.
Barn blir egentligen inte medvetna om sitt kön förrän någon gång mellan
4-6 år. Då börjar de snacka om skillnaden, leka kill och tjejlekar osv.OCH det är då midjan bruka komma också.