CITAT (Bettson @ 27-10-2006, 16:30)
SJälv använde jag tygblöjor i ren protest och sydde första babykläderna va gamla t-shirts och när folk undrade ifall jag hade en skruv lös ( vilket jag kanske har) så skrek jag nästan att mitt barn är inte till salu, det är mitt.
Tja, självklart finns det andra färger än blått och rosa men urvalet är inte stort...färgerna är väl inte det största problemet utan dekorationerna och utförandet.
Som Bettson skrev, kläderna ska i första hand vara sköna och bekväma. Det är de mestadels för pojkar, pojkkläderna görs för lek medans flickornas görs för nån sorts uppvisning verkar det som
Leksakerna är nästan värre...där delas rollerna in tidigt. Som nån annan skrev, tuffa leksaker, svärd, pickadoller osv. på pojkarnas avdelning och på flickornas avdelning leksaksspisar och prinsessutstyrslar.
Och jag fattar inte varför det ska vara nåt speciellt med att tjejer mekar med bilar och klyver ved (brukar jag göra

) ? Likväl så kan killen stå vid spisen och sköta barnen. Borde vara hur naturligt som helst med båda delar

Varför just bilar har blivit en "killgrej" undrar jag lite över, jag menar det är ju inte tyngre att byta däck än att gräva en grop i tung lerjord
Och självklart ska vi inte ha ett könlöst samhälle men alla de som förespråkar jämlikhet borde reagera på att uppdelningen sker redan så tidigt i livet...
Jaja, nu lägger jag ner det här, jag har röstat och tycker det är bra att det uppmärksammas sen för övriga göra som de vill.