En sån gris skulle ju vi haft
Ser underbart ut Mulle men HUR ORKAR NI???
Jag tycker det är jobbigt bara att gräva en grop och plantera en växt, haha

Jag är väl bara lat antar jag, hur jag ska orka sköta alla rosor jag satt senaste 2 åren och alla andra projekt man vill göra som står halvklara (pallkragelandet halvklart, stenpartiet halvklart osv.)
Med en 1 ½-åring nästa år lär man ju få springa efter honom, blir nog inte mycket gjort då. I år har vi målat huset men inte ens det blev klart eftersom dels vädret var som det var och att vi var tvungna att köpa ny panel som självklart inte fanns att få tag på längre = specialbeställning som tog tid mitt i semestrarna.
Finns så mycket vi vill göra, nästa år ska vi försöka måla klart huset i första hand + måla allt det vita. Sen måste vi försöka bygga nytt vedförråd för i det gamla ska grisarna bo, deras nuvarande fula nätgård ska bort och där ska det bli grus/sten med en sån där stenfontän, höga gräs och en granitbänk.
Sen så har vi ju allt det här att göra nåt med

Jodå, nu är tomtköpet klart, vi har köpt till 1173 extra sköna kvm orörd hage *lycklig*

(de vita strecken gäller, lite ändring sen jag ritade den här men jag hittar inte originalbilden nu).
Längst ut mot hagen ska det bli järsgård precis som vi har ut mot vägen, så att det känns mer som en tomt + att jag kan ha massor med klätterväxter som klättrar på staketet och så blir det en fin bakgrund mot eventuella rabatter.
Till våren ska jag ta hit en trädgårdsdesigner tror jag som kan hjälpa oss planera vår nya helt tomma yta. Det vi vet är att vi vill ha en ny uteplats eftersom solen stannar kvar mycket längre ute på ängen och så ska vi ha ett förråd nånstans där.
Det blev långt det här men konstigt nog så är inspirationen som störst när man sitter och funderar och tittar på era bilder, sen när man kommer ut i trädgården i verkligheten så blir man bara tom i huvet, står och stirrar och har glömt allt man nyss ville göra. Är nog för det känns så överväldigande med allt som man vill och behöver göra
Har en till yta jag vill göra om men vet inte rikigt hur. När de ändå kommer hit och gör järsgården skulle jag vilja göra om järsgården som redan finns. Vi har en sned yta som är helt meningslös. Skulle vilja flytta ut järsgården men problemet är vår entréportal som inte är så enkel att flytta + att jag inte vet hur man skulle flytta det för att få det både snyggt och praktiskt. Nån som har några förslag??? Här är bild så ni ser hur det ser ut, vill nog flytta järsgården dit det svarta strecket är, eller alternativt som bild 2, flytta taket på portalen och ha ingången rakt fram istället:

P.S. Hoppas du inte tycker jag snor din tråd Kerstin

D.S.