CITAT (Tezzla @ 30-10-2006, 14:05)
CITAT (Leocarpus @ 30-10-2006, 13:57)
Snälla Tezzla har du verkligen läst Renard??? Om du läser vetenskapsteori så borde du se att Renard är svensk mästare i cirkelresonemang och allmänt bullshit. Dessutom undervisar han inte längre på universitet.
Renard är något av en "överstepräst" inom den svenska kreationiströrelsen(skapelsetroende). Hans resonemang är genomgående så fullkomligt uppåtväggarna stolliga att inte någon person begriper vad han egentligen menar.
Men använd gärna Renard som exempel på pseudovetenskap för där är han svår att överträffa

Eh... det var Jejja som hänvisade till litteratur av Renard och jag sköt in att han även är troende kristen.
Att DU anser det Renard talar om är bullshit får stå för dig. Jag har varken sagt bu eller bä om honom. Men att han BÅDE tror på vetenskapen och GUD är väl inget att orda om eller?
Ursäkta att jag blandade ihop er i all iver.
Att Renard tror på gud är det ingen tvivel om. Men att påstå att Renard tror på vetenskap är väl att ta i när han i princip totalsågar alla vedertagna vetenskapliga teorier och bara för fram sina egna.