Efter ngr hektiska veckor utan forumkontakt vill jag avsluta den här tråden med lite info.
Kattungarna har fått hem! Brorsan hos en grannfamilj. Frid o fröjd NU, men det var inte LÄTT. Brorsan gömde sig och vägrade äta i ett par dygn - liksom kattflickan som lämnades bort tidigare, men HON envisades i ytterligare flera dygn och det såg riktigt illa ut. Lilltjejen som är hos oss gömde sig sällan och hon åt bra hela tiden men mest för att få ork att skrika hjärtskärande ... Tanken var nog att vi skulle bli vräkta så att hon fick komma hem till mamma. Nu har hon upptäckt att här är paradis. En väldigt trygg och livlig liten krabat. Problemen med kattungarna uppstod nog inte enbart för att de lämnades bort väl tidigt utan för att de i ursprungsmiljön inte fått lära att människor faktiskt kan vara bra till annat än att ställa fram mat och byta i lådan.
Nu ska kattmamman snart kastreras. Jo helt OK enl veterinär (som ni odlaiter ju också sagt). Hon (katten) ska vara här hos mig i ngt dygn efter operationen för eftervård. Ägargrannen vill också ha det så. Är orolig. (Övriga involverade grannar har flera katter, el en gammal och sjuk, så det funkar inte.)
Hoppas nu bara att vår lilltjej (15 v) inte ska få ångeståterfall ... !? Mamma är tillbaka, och sedan försvinner hon igen?! Eller så tycker båda två att det är pest med en "främmande" katt? Värst för kattmamman förstås. Vi bor i en 2:a så vi måste alla samsas på ngt vis. Vad tror ni? Erfarenheter? Tips?
Och hädanefter kommer jag att presentera vår kattflicka under Dagens kattbild. Snarast!