Förstår vad du menar. För ett långt tag sen var det ju en odlait som startade en tråd och la in bilder på sitt "motiv" - och sa till på skarpen när en annan odlait la in en bild på sitt "motiv" av samma sort, att h*n inte ville ha den bilden i sin tråd. Jag tyckte det var en väldigt konstig reaktion, men trådstartarens önskan var kanske just det du pratar om här. Synd bara att det inte sas till från början så hade sura kommentarer kunnat undvikas.
Att trådar med enbart text byter riktning är nästan oundvikligt, i alla fall i Småprat. Det är väl som samtal IRL.
Och det här med att återanvända gamla trådar: det tycker jag är helt OK. Ibland när jag söker info om nån växt t.ex. så hamnar jag ju oundvikligt i gamla trådar. Om det då står nåt där som jag funderar på, eller det "fattas" svar så kan jag öppna den tråden igen för att fråga vidare. Det har kanske också att göra med att man/jag/vi kommer ihåg att olika ämnen varit uppe till diskussion tidigare. Det gäller såklart också trådar i Småprat. Och var går förresten gränsen för gammal? Ibland kommenteras ju att "nu fick jag hämta xxx-tråden på sidan 14" - ska den då lämnas där, eller är det OK att hämta upp den igen?
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|