CITAT (askar @ 31-10-2006, 08:12)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 30-10-2006, 22:50)
Jag har aldrig varit med om att någon skapat trådar enbart till för sina egna bilder men i så fall får man väl döpa tråden till "Mina bilder" och skriva att man önskar att ingen annan ska lägga in bilder där. Sen får man ju se hur mycket respons det blir i den tråden - själv skulle jag tycka en sån tråd vore rätt trist.
Jodå, det har hänt.
Andreas har skapat bildtråd och faktiskt har ingen "kapat" den.

Även Flaxss har ju en egen tråd i Småprat om trädgård som ingen har kapat med andra bilder där han rapporterar om sina växter så nog finns det. Att man lägger frågor m.m. i den tråden tycker jag är OK men egna bilder i den är inte OK när nu Flaxss har angett att det är hans.
Det som är mest tråkigt som andra också skriver är att när man skapar en tråd
t.ex. om "Ödet" så till slut handlar det om något helt annat och
t.ex.om "Husdjur övriga" så lägges en kattbild in fast det finns en tråd för kattbilder.
t.ex. om "Rosor" så lägger kanske någon in bilder på tulpaner (OBS! exempel)
det är inte så kul tycker jag att kapa trådar på det viset. Om man nu vill söka på Husdjur övrigt och kolla vad som finns så får man bilder på katter eller söka på Rosor så kommer även tulpaner med. Blir väldigt många trådar att kolla i när man gör sökningar så det är bra tycker jag om man kan så mycket som möjligt hålla sig till ämnet som den som skapat tråden har angett och att man försöker hålla sig till rätt kategori i trådarna.
Till Berith
Den tråden som farbrorbarbro hänvisade till var om smycken och eftersom prislappar satt på så ansåg man att det var försäljning och det är ju inte just detta forumet till för utan där finns det ju andra sätt. Men att man visar sin hobby tycker jag är OK sedan är det ju upp till var och en att PM-a till ägaren och kolla om de är till försäljning.
Men där tycker jag inte vi Odlaiter är konsekventa. Vi klagar på några men inte på alla. Finns ju andra som lägger in info om att de just nu finns på den och den platsen och säljer t.ex. växter eller plantor det är ju en slags reklam det också fast inga priser finns med.
Nej nu gick jag själv ifrån ämnet men det var bara en förklaring till Berith och min åsikt.