CITAT (Tezzla @ 31-10-2006, 10:47)
Tja, har erfarenhet från en hel del forum och aldrig har jag varit med om att trådar gång efter annan kapas på detta vis. Tjafs mellan enskilda personer har helt enkelt inte fått pågå. Men på de forumen har det funnits moderatorer, det finns inte här va?
Så jag tror definitivt inte att en diskussionstråds öde på internet är att sluta i tjafs. Kanske på detta forum dock... :(
Jag har också uppmärksammat detta under min korta tid här. Jag har nog aldrig besökt ett forum där det sägs så mycket hårda ord. Jag har erfarenhet från lite olika typer av forum.
Min erfarenhet från andra forum är att sånt här inte får fortsätta hur lång tid som helst. På alla forum finns regler som ska följas, bryter man mot dem får man en varning. Efter ett visst antal varningar (oftast 2-3) så blir man bannad en tid (allt ifrån 1 till 3 månader). Fortsätter man på samma sätt igen efter att man får återvända så blir man bannad igen under en längre tid. Till slut blir man bannad permanent. Och man bannar ip-numret alltså, det går inte att skaffa ett nytt nick.
Om man ständigt är inblandad i konflikter på ett eller annat sätt bör man rannsaka sig själv och fundera över vilken roll man själv har i det som sker.