|
Hej igen Jan. Vi har ju språkat Magnolia tidigare på forumet. Har du köpt några nya Magnolior på senare tid? I vårvintras satt jag och brottades med mitt angenäma problem, nämligen : Vad skall jag välja? Vill ju så gärna ha en riktigt storblommande sort, men är ändå förståndig nog att önska en som kan klara ett kyligt år. Vilken Gul skall jag ha, har ju redan Butterfly, som Magnoliastore sågar fullständigt...suck. Ja ja nog om detta, berätta hur det gått med dina Magnolior.
Detta har hänt här. Min Daybreak har fått den allra ömmaste behandling, under torkan har jag vattnat den i utkanten av den gräsfria zonen, och gissa om jag blev glad då jag fann rötter runt metern i längd, så nu är mer gräs borta, oproportioneligt stor gräsfri yta just nu, men den växer väl till sig. Nu till våren kommer jag att öka på gödslingsgivan till det dubbla mot tidigare, de måste ju börja växa snart.
Jag har mejlat lite med Olav Kalleberg, han har gett mig synpunkter på min önskelista och dessa står på tur för en beställning. M. Loebneri Lesley Jane M. Loebneri Donna M. Stellata Shi Banchi Rosea M Daphne
|