CITAT (Tezzla @ 01-11-2006, 14:18)
Men så är det ju faktiskt överallt oavsett om det gäller kristna församlingar eller andra sammanslutningar. Alla människor mår inte bra, men det behöver inte alltid ha med församlingen/föreningen/sammanslutningen att göra.
Jag har många vänner och bekanta som är med i diverse olika trosamfund. De är inte ett dugg personlighetsförändrade utan helt normala, glada människor. Har dessa då blivit förtryckta och hjärntvättade eller har de funnit ett samfund som de passar i?
Sen säger jag inte att det inte finns församlingar där det inte sker förttryck. Såna sammanslutningar finns överallt, t.o.m. inom idrottsrörelsen.
Jo, i det här fallet så var det så uppenbart att hennes hälsa stod i samband med medlemsskapet i Livets Ord.
Jag vet, eftersom jag kände henne redan innna hon gick med i sekten, såg henne förändras under tiden i sekten och även fick se henne förändras tiden efteråt.
Dessutom så säger hon själv att hennes hälsa var direkt påverkad av tiden i Livets Ord.
Jag kan tillägga att det här inte är någon person som är speciellt skör eller lättpåverkad. Det är en tjej med skinn på näsan och som är högutbildad. Trots detta, så bröts hon ned, successivt.
Nåväl, idag mår hon bra i ett sunt, kristet samfund - som hon själv uttrycker det.