Jag försökte lägga bilderna i fotoalbumet, men misslyckades. Sparade dem som både BMP-filer och JPEG-filer men fick veta att filerna var för stora. Där tar mina kunskaper slut. Är inte så duktig på det här så jag ger upp!
Jo, Jack är rolig och väldigt fin - han är en albakakadua och är 26 år gammal (jag har haft honom i 21 år nu). Helvit med stor plym är han.
Andra favoriter är glass, risifrutti och te/kaffe med mjölk och socker. Kakor, bullar och liknande är toppen (om vi tuggar dem först och matar med kletig gegga). Försöker vi ge honom godiset direkt tar han försiktigt men bestämt tag i handen, för bort den och börjar tigga vid munnen igen. Han har en klocka som han pinglar i när han tycker att vi ska ge honom pinjenötter också - vem lär vem tricks?
Hans hat-objekt i livet är fjärrkontroller, tidningar, hårborsten, telefonen och en låda i hallen som han anfaller både utifrån och inifrån (om man glömmer den öppen kryper han in och biter sönder och kastar ut allt däri - handkräm, smink, etc). Alla våra handkrämstuber är punkterade...
Kakaduan
|