Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Skicka sticklingar, hur?
          Wilmer
          Inlägg 03-11-2006, 20:15
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 10 733
          Medlem nr: 2 529

Jag kapar friskt på mina krukväxter emellanåt, men får ont i hjärtat av att slänga det jag skurit bort. OM någon är intresserad av dem, hur skickar man dem? Går det?

// I förebyggande syfte, Wilma

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Wilmer
          Inlägg 03-11-2006, 21:20
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 10 733
          Medlem nr: 2 529

OK, men blir de inte manglade i dagens moderna posthantering? Får jag klipp mani i vinter kan jag ju rota och ställa i källaren om någon vill ha..

Jag har inget speciellt Fenja, men Skobusken var det en intressent på i våras. Har en fin fin "julkaktus" av gammal härstamning som blommar flera gånger om året. Den trimmar jag ofta! (Tror det finns bild i albumet?). Så har jag en (nja några) begonia med prickar och röd undersida som blommar och växer som hejjsan, den kapas också ofta... Gummi plantan kapas också.. Så har jag något jag tror är kläng aloe som sprider sig som ogräs. Ja, så de där gröna lansettliknande bladen, vad de nu heter? Som spränger krukorna tillslut om man inte håller efter.. Och denna dära som får nya skott på klasar som hänger ner... Alltså inget speciellt, men det är så svårt att slänga. Ja, så är det den platta "mussepigg" kaktusen som jag kapar öron av i tid och otid. Slängde en hel hög i komposten för ett tag sedan (rys).

Namnen har fallit bort, men växer gör de ändå!! smile.gif

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-08-2025, 18:38

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon