CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,02-11-2006, 16:38)
CITAT (Snöflinga @ 02-11-2006, 16:55)
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,02-11-2006, 16:46)
Broddar, ja just ja jag köpte ju vinterskor förra året med inbyggda broddar som man fällde ut de var jättebra, undrar vart jag ställde undan dem
Har just nu bara vårskor, jag är hemma hos mina föräldrar och när jag packade såg det som om det skulle bli kallt en dag och sedan varmt igen.
Var köpte du dem och hur fungerar ut och infällningen av broddarna

Jag köpte skorna i den lokala skobutiken här som inte hör till någon kedja så vilken butik hjälper nog inte.
Det var sista paret kommer tyvärr inte ihåg vilket märke. Svårt att beskriva dem utan en bild. De är svarta i fårskinn med en dragkedja på sidan och sulan är ganska grovt räfflad. När plastgrejen med dubbarna är invikt så sitter dubbarna inuti sulan, när man vill ha ut dem viker man bara runt plastgrejen med dubbarna så dubbarna kommer utåt. Det sitter 2 plastgrejer på varje fot både fram och bak under sulan. Det är lite svårt att pilla ut dubbarna så jag tror inte att det är skor gjorda för äldre människor.
Fortsätter här mitt inlägg. Det var svårt att beskriva hur skor med inbyggda broddar såg ut men i den lokala reklamblaskan som kom för ett par timmar sedan fanns en reklamannons med bild på skorna som jag köpte förra året med inbyggda broddar.

Piggarna finns på andra sidan av de där blå grunkorna. Jag försökte hitta lite info om varumärket Manna men allt jag hittar är att varumärket hör till skofabriken i stockholm.