CITAT (Mia @ zon 3,07-11-2006, 08:46)
CITAT (ewa zon 3 @ 06-11-2006, 17:37)
Tror du det blir så mycket lust i lusthuset alldeles bredvid vägen och de parkerade bilarna? Känns som att ett lusthus skulle ligga lite mer privat.
Kan man inte tänka sig en variant av lusthus med skärmväggar/spaljéer med klängväxter eller liknande mot vägen? Det är ju inget måste att ha fri sikt åt alla håll från ett lusthus.
Kul att se hur andra brottas med sina idéer! Själv har jag en förmåga att drabbas av Visioner (brukar följas av en lätt härjad uppsyn hos den oäkta hälften...).... Fick en sådan igår kväll, mellan sömn och vaka, så nu måste jag rita om trädgårdsplaneringen (igen)!
Det kan vara så mycket som påverkar - vi fick ta ned en jättestor flerstammig alm i helgen, för den höll på att tippa av sig själv (almsjukan, tror vi). Vilket "hål" det blev! Trädgårdsplaneringen hade ju fått ta ganska stora hänsyn till det där trädet, och nu när det är borta (och man torkat tåren...) så dyker enorma möjligheter upp! (Känner hur Trädgårds-Hyde börjar dyka upp igen, måste gå och PLANERA - mwahhaaaahahaahaha!!!)
Hihi, känner igen mig där...speciellt mannens så kallade "härjade uppsyn"
Fast numera rycker han bara på axlarna, suckar och säger att "du gör ju som du vill ändå"
Jag har lärt mig att tänka, tänka om och tänka en extra gång när jag får mina idéer eftersom jag är så ombytlig och har ändrat mig veckan efter.
Tycker det är så svårt det här för dels vill jag ha lite öppet så jag ser långt ut över ängarna, dels vill jag har de här jäkla rummen (=lummigt för mig) som är så inne just nu och som dessutom är sååååå snyggt också
Angående lusthuset, den sidan som är mot vägen är där ena stolpen är...nä, blir nog inget lusthus, mannen lägger nog in sitt veto

Dessutom kommer det kännas felplacerat det också, kommer typ kännas som det står ivägen

Nä, får flundra vidare...