Det behövs lite uppskattning, förståelse och vänliga ord ibland för att vårt till synes livslånga uppdrag ska kunna ros i hamn! Med tiden kommer vi välja ut 40-50 bilder och skriva en skapligt utförlig beskrivning om vad gjort och varför men tiden räcker liksom aldrig riktigt till...
(Uppdaterat) Vi visste (läs jag) att det alltid blir dubbelt så mycket jobb som man tror från början men frågan var väl hur mycket jobb jag trodde det skulle bli och hur det stod i proportion till min väna hustrus bild av hur det skulle bli... Som tur var så var det hon som var mest pådrivande när det gällde att slå till på huset och hon har kämpat på med sina projekt under hela resans gång med varken mer eller mindre knot än lilla jag. Hur otroligt det än kan låta så har vi ännu inte tröttnat men tempot har bedarrat något sedan vi fick en dotter i början av oktober... (Slut uppdatering)
Vi kommer jobba intensivt över Jul och genom januari med målet att ha undervåningen klar i feb-mars och sedan går flyttlasset. Nästa vår ska mötas i huset!
Mvh/Ulfven
--------------------
Mvh/Ulfven, zon 2, www.kassander.com
Cyniker är vad den naive kallar realisten...
|