Vilken snygg kille! (Jack alltså...

)
Jag är också fågelälskare, hade undulater som liten, och Alexanderparakiter i över 10 år. Hade gärna skaffat en kakadua, men jag blev avrådd från det eftersom jag är pälsdjursallergiker. Tydligen är fjäderdammet väldigt lätt att bli allergisk för. I och för sig skräpar Alexandrar ned för glatta livet de också, men de saknar dammet i fjädrarna.
Våra gojor älskade också att äta med oss (och de åt ALLT - man fick försvara tallriken med gaffeln...) När vi fick barn var de först ganska tveksamma, men när sonen började äta själv blev han poppis - så mycket matrester att dela på! De brukade sitta på bordet bredvid hans tallrik, och faktiskt så väntade de på att han skulle dela ut mat till dem. Det gjorde de aldrig mot oss, då var inte ägandefrågan avklarad innan matbiten var svald...
Och visst är de personligheter - vi hade hanen först, och han var en ganska stillsam person. Så när han blev ensam och vi skaffade honan, så trodde vi att vi visste vad vi gav oss in på... Pyttsan! Hon hade helt enkelt en annan ambitionsnivå än han - hon hittade på en himla massa hyss direkt, och lärde upp honom efterhand. När vi tillslut hittade en jättegullig uppfödare som tog dem till sig, så hade vi knappt en ognagd list i hela köket... För att inte tala om det pulveriserade köksskåpet, de avgnagda elledningarna, den pajade gummilisten i kylskåpsdörren, de flisade trösklarna, den sönderpillade väggputsen.... Puh! Det är skönt att veta att de har fullt upp med att försöka häcka nuförtiden....