Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Nu gör jag en "Gammelnalle"..., ... vart åker jag?
          mulle
          Inlägg 28-10-2006, 08:05
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 629
          Medlem nr: 4 069

Om fyra timmar hoppar jag på färjan (tack för att stormen bedarrat!) och tar mig till flyget. Och nu kan jag bara inte låta bli att göra som Gammelnalle - ni får gissar vart jag skall!
          Ledtrådarna är:
          Jag skall se ett av de riktigt stora världskulturarven...
          Jag har bara kläder för hetta med mig...
          Jag kommer att klara mig alldeles utmärkt på engelska, bokstäverna i landets "eget" språk kan jag inte ens läsa...
          Rätt svar kommer den 9 november.

Ha det bra tills dess, det kommer i alla fall jag att ha! wub.gif

Mulle

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          mulle
          Inlägg 09-11-2006, 19:35
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 629
          Medlem nr: 4 069

Olle, vilka upplevelser! Jag hade också så gärna upplevt faunan men den här resan var helt inriktad på de arkitektoniska sevärdheterna.

Vi stannade i Bharatpur men fick bara se listor på vilka fåglar man kunde få syn på i reservatet...

Nu blev veckans skörd några rovfåglar och en hel del papegojor men mest nog bara duvor och kråkor... tongue.gif

Visst, Indien är oerhört fascinerande, det håller jag med om. På alla plan.

Problemet kanske är att vi hade för kort tid på oss, nu hann vi aldrig acklimatisera oss och det är först nu här hemma som jag börjar bearbeta och smälta alla upplevelser och synbilder.
          De bästa stunderna var då min man och jag begav oss ut på egen hand, de jobbiga försäljarna/tiggarna var helt klart koncentrerade till de mer lukrativa områdena kring sevärdheterna.

Det här var en resa som vi inte kunde påverka alls själva och som vi på grund av priset bara inte kunde låta bli att nappa på. (Flyget var gratis eftersom det var ett erbjudande från Finnairs flygrädslekurs).
          Och det ångrar jag naturligtvis inte men jag är definitivt helt slut i själen!

Mulle

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-09-2025, 13:50

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon