Suck! Ja, jag är såklart fortfarande intresserad av att det blir en egen rubrik på medicinalväxter och örter. Jag hade väl tänkt mig att där skulle man kunna ge och få råd om hur örter används, inte enbart de som odlas i en trädgård utan även vildväxande. Inte enbart växter som används av häxor eller apotekare, utan t.ex om jag vill göra ett potpurri eller en malpåse till linneskåpet. Eller till te. Jag klassar inte örter som grönsaker iallafall, även om de är ätbara... Grönsaker hör till köksträdgården, men många av örterna i en teblandning t.ex plockar jag i det vilda. Eller MÅSTE växterna som diskuteras här ENBART kunna odlas i en trädgård? Sajtnamnet antyder ju det men för mig är gränsen flytande mellan natur och odlat.
Citat:
"Det viktigaste för mig är att det blir lätt att hitta det jag vill hitta, det är inte en klassificeringsfråga i sig. Och när det gäller trädgårdsväxter "bara till lyst" finns det ju redan ett stort antal rubriker. Så varför ska allt det ätbara hänvisas till EN enda rubrik?"
"när de va någon som föreslog träggårdsbygge så blev det en avdelning snabbt som attan"