CITAT (kollba @ 09-11-2006, 22:32)
Jaså du Jonas... Inte nog med att du har samma växthus som jag tänker köpa till våren. Du handlar tomatfröer på samma ställe som jag tänker beställa på och du tänker testa 8-9 olika sorter precis som jag...
Man kan ju börja undra vad far min hade för sig förr i världen...
Jag har beställt 4-5 tomatsorter från vänner i Ryssland som jag väntar leverans av om någon vecka. En av dessa heter Cherny Mavr och lär vara mycket god. Om jag är rätt informera så betyder Cherny svart på svenska och svarta tomater lär vara smakrika över lag.
Jag måste ju nästan vara en förebild för dig eftersom du hela tiden ligger ett steg efter

Skämt åsido, roligt att du har samma intresse som mig. Vi måste ju under det kommande året dela med oss av erfarenheter av både växthusbygge, odling och allt om våra tomater.
Tomatsorten Cherny Mavr låter ju spännande. Du får återkomma med odlingresultat, och kanske dela med dig av lite fröer till året efter. Själv så har jag beställt en tomatsort som heter Black prince (tror jag den hetter) som just ska ha svarta smakrika tomater. Ska bli spännande och se resultatet.