Hallå allihopa! Jag har inte sagt att man ska vattna med ospädd urin! Jag samlar inte urin för att hälla i komposten utan det går oftast till ettårningarna! Jag förstår inte varför jag får dessa överdrivna pissesvar.
Vad det gäller mediciner så diskutrerar jag gärna vidare. Hormoner ska appliceras där de behövs. Då kan man sänka dosen. Du kan ju själv tänka dig skillnaden mellan att den dos hormoner livmodern behöver jämfört med att mätta hela kroppen med samma mängd vilket minskar både biverkningar och utkissning. Inom läkarvetenskapen så ses det fram emot tiderna när de gamla astmatikerna slipper kortisonbiverkningarna eftersom vi nu applicerar kortisonet lokalt i lungorna i stället för hela kroppen. Kanke ska vi även marknadsföra applicering av p-piller hormon lokalt för att slippa hormonpåverkade fiskar och andra djur.
Växter behöver hjälp med mycket. Precis som på dina pisseställen, så växer det ingenting där det inte är dränerat. Visst kan man välja att endast odla det som ändå skulle växa villt på platsen men nu finns det gott om växter som behöver lite extra stöd tex rosor och de växterna är vackra

Jag är helt övertygad om att jorden och därmed även växterna mår bra av ett rikt mikroorganismliv, det är även en del av mångfalden som alla ekologer värnar om. Och att det växer mängder äv mikroorganismer i urin kan väl ingen förneka, det är ju det som gör att det stinker så!