CITAT (Ophelia @ 11-11-2006, 09:11)
CITAT (Evgeni @ 11-11-2006, 08:01)
Men i det stora hela Ophelia, är det väl ändå inte personalen det klagas på?! Utan de resurser som personalen har att tillgå!
Men jag har väl min åsikt och kan läsa. JAG tycker det gnälls så in i he...vete på allt och alla här så det är en skam och är det svårt att få in i skallen att personalen står mitt i skottgluggarna för allt skit. Varför är det aldrig någon som beskriver positiva händelser för? Nä...man ser det som en självklarhet att allt ska flyta på MEN trots alla neddragningar så är min upplevelse från sjukvården rent privat, att jag får och har fått all upptänklig hjälp. Har aldrig några problem med att få hjälp. Har även insett att min rygg aldrig blir frisk men jag kan arbeta heltid ändå. Tar själv reda på mina rättigheter OCH skyldigheter inom vården. Sitter inte på en stol och förväntar mig att hjälp ska trilla ner över mig OCH skulle inte drömma om att gnata och skälla på eller över personal för det är de som får ta allt skit.
Detta gäller även personal inom andra områden som exempelvis handeln m.m. Ta åt er av kramen.
Jag blir förvånad över din svada Ophelia. Jag har ingen som helst förståelse över den antagnosism som verkar förefalla mellan dig och mig. Speciellt inte, eftersom jag i flertalet fall, delar dina oftast mycket sakliga argument.
Men, om du tittar efter, så var det väl inte vad du tyckte, som jag svarade på?
Men jag
tycker fortfarande, att det är resurserna som felas.
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4
De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!