CITAT (suddis @ 12-11-2006, 19:02)
Hej!
Det blev ett yoga-pass idag, skönt! Någon frågade (Anna?) hur länge jag yogat och det är inte länge! Jag gick på yogapass på ett gym för ett par år sedan. DVD-yogat har jag bara gjort nu under hösten, känns som så bra sätt att träna hemma.
"Tränings-beroende" är väl väldigt vanligt har jag för mig? Finns ingen instruktör där du går som du kan snacka med Stina? Eftersom du inte vill ge upp den helt så är det kanske svårt att hitta en nivå som det känns bra att ligga på? Så inte allt som är mindre än idag känns för lite?
/suddis
Jodå, jag har jättebra kontakt med en tränare på gymmet. Ska eventuellt prata med henne. Får se hur det går och om jag tycker att jag behöver hennes stöd.....
Nej för jössenamn - jag tänker inte ge upp träningen. Älskar den - det är mitt liv (och det är väl det som är en del av problemet...). Vill bara dra ner lite grann så att jag inte får skador hela tiden!

Ska alltså prova med 4 dagar i veckan (5 timmar) istället för 5 dagar (6 timmar) till en början. En liten minskning i alla fall...
Härligt med yoga - eller hur Suddis? Jag har bara provat Kundaliniyoga (risk för felstavning) 1 gång, annars kör jag poweryoga (började den här terminen så jag är nybörjare). Vilken typ av yoga kör du Suddis? På poweryogan (kanske i andra yogaformer också?) har vi en ställning som heter "krigaren". När man står i den känner man sig verkligen stolt och stark!

Det är verkligen power i yogan!