|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90
Då fortsätter vi köra i den här tråden istället, eftersom den gamla går så segt... Du Björken jämförde det med narkomani - och jag håller faktiskt med. Nu har jag inte varit någon narkoman, men jag har rökt och det kändes faktiskt lika läskigt att berätta att jag måste dra ner på träningen som när jag berättade att jag beslutat mej för att sluta röka! Idag har jag i alla fall varit lat - har gått i Solna centrum och shoppat lite och fikat. Imorgon är det löpning. Plockar med min fråga om cold turkey eller vad det hette som Maria skrev om i gamla tråden - vad betyder det??? Är det att man tar det lugnare istället för att låta bli eller??? /Stina
Uttrycket Cold turkey (kall kalkon) kommer av den gåshud som drabbar missbrukaren när heroinet lämnar kroppen.
Tack Reserv!
CITAT (stina @ 12-11-2006, 16:27) Tack Reserv! :rolleyes: Fast nu är det juh inte heroinet som sticker ur era kroppar  Men abstinensbesvär drabbas ni av ändå på liknande sätt
Isch ja!
anna_rispan
12-11-2006, 17:32
Jag har fått uppfattningen att uttrycket "cold turkey" innebär att man slutar tvärt.
Jag vet absolut inte vilken metod som är bäst. Men visst hör man oftast när det gäller träning att det ska trappas ner. När man tränat mycket och intensivt alltså.
Hej! Det blev ett yoga-pass idag, skönt! Någon frågade (Anna?) hur länge jag yogat och det är inte länge! Jag gick på yogapass på ett gym för ett par år sedan. DVD-yogat har jag bara gjort nu under hösten, känns som så bra sätt att träna hemma.
"Tränings-beroende" är väl väldigt vanligt har jag för mig? Finns ingen instruktör där du går som du kan snacka med Stina? Eftersom du inte vill ge upp den helt så är det kanske svårt att hitta en nivå som det känns bra att ligga på? Så inte allt som är mindre än idag känns för lite?
/suddis
CITAT (suddis @ 12-11-2006, 19:02) Hej! Det blev ett yoga-pass idag, skönt! Någon frågade (Anna?) hur länge jag yogat och det är inte länge! Jag gick på yogapass på ett gym för ett par år sedan. DVD-yogat har jag bara gjort nu under hösten, känns som så bra sätt att träna hemma.
"Tränings-beroende" är väl väldigt vanligt har jag för mig? Finns ingen instruktör där du går som du kan snacka med Stina? Eftersom du inte vill ge upp den helt så är det kanske svårt att hitta en nivå som det känns bra att ligga på? Så inte allt som är mindre än idag känns för lite?
/suddis Jodå, jag har jättebra kontakt med en tränare på gymmet. Ska eventuellt prata med henne. Får se hur det går och om jag tycker att jag behöver hennes stöd..... Nej för jössenamn - jag tänker inte ge upp träningen. Älskar den - det är mitt liv (och det är väl det som är en del av problemet...). Vill bara dra ner lite grann så att jag inte får skador hela tiden!  Ska alltså prova med 4 dagar i veckan (5 timmar) istället för 5 dagar (6 timmar) till en början. En liten minskning i alla fall... Härligt med yoga - eller hur Suddis? Jag har bara provat Kundaliniyoga (risk för felstavning) 1 gång, annars kör jag poweryoga (började den här terminen så jag är nybörjare). Vilken typ av yoga kör du Suddis? På poweryogan (kanske i andra yogaformer också?) har vi en ställning som heter "krigaren". När man står i den känner man sig verkligen stolt och stark!  Det är verkligen power i yogan!
Jag har Fitness Yoga 2 med Blossom. Tidigare körde jag Power Yoga eller Yoga Strech, jag minns inte vilket, på gym. Det är konstig kraft i yoga med tanke på hur lugnt det ändå är om du förstår? Det är ju inte *rraaaghh* precis?  Mera *mmnnnnggg* när det är tungt. Och jag känner mig så stark och pigg efter ett pass! Bra att du har bra kontakt med tränaren då kan du ju säkert få bra hjälp där om du behöver! Men vi finns ju här på en mer amatörmässig (iaf från min sida) peppning!
Maria i Helsingborg
12-11-2006, 21:26
Jag ser att jag inte behöver förklara mig Själv har jag latat mig med en powerwalk idag. I morgon är det en ny härlig vecka!
CITAT (Maria i Helsingborg @ 12-11-2006, 21:26) I morgon är det en ny härlig vecka! Jösses, det är ju måndag, vi ska väl ändå inte överdriva..? Duktigt med powerwalk! Ny skön luft i lungorna!
CITAT (suddis @ 12-11-2006, 21:21) Jag har Fitness Yoga 2 med Blossom. Tidigare körde jag Power Yoga eller Yoga Strech, jag minns inte vilket, på gym. Det är konstig kraft i yoga med tanke på hur lugnt det ändå är om du förstår? Det är ju inte *rraaaghh* precis?  Mera *mmnnnnggg* när det är tungt. Och jag känner mig så stark och pigg efter ett pass! Bra att du har bra kontakt med tränaren då kan du ju säkert få bra hjälp där om du behöver! Men vi finns ju här på en mer amatörmässig (iaf från min sida) peppning! Jag blir konstigt introvert direkt efter poweryogan. Och jag märker det på alla andra i salen också - det är alldeles tyst efter passet. Kan iofs bero på att vi har en jättelång avslappning på slutet.... När man kollar på någon som kör poweryoga så ser det nästan mesigt ut, men det är bara att testa för dom så får dom smaka på mjölksyra! Idag ska jag springa mitt milpass. Pigg i benen efter helgens vila! Förresten, jag tar hellre er peppning än någon annans....
Det är nog bara bra att dra ner träningen från 5 till 4 dagar i veckan, det sliter ganska hårt på kroppen att träna så mycket. Jag tycker du gör helt rätt, och att du är jättestark som genomför det också och inte bara tänker på det.
Jag har inte hunnit träna så mycket, jobb & jobb (det tar liksom aldrig slut!) men jag måste hinna träna NÅN gång annars blir jag deprimerad.
CITAT (LadyG @ 13-11-2006, 09:50) Det är nog bara bra att dra ner träningen från 5 till 4 dagar i veckan, det sliter ganska hårt på kroppen att träna så mycket. Jag tycker du gör helt rätt, och att du är jättestark som genomför det också och inte bara tänker på det.
Jag har inte hunnit träna så mycket, jobb & jobb (det tar liksom aldrig slut!) men jag måste hinna träna NÅN gång annars blir jag deprimerad. Hmmm, vi har ju inte sett resultatet ännu....  Nej då, skojade bara, klart jag ska göra det. Fast 4 dagar känns faktiskt alldeles lagom - VILL INTE dra ner mer! Men tänk på att du blir rik istället LadyG!  Du kanske kan köpa dig en egen PT!  En riktigt snygg, inspirerande, ung sak som bara finns till för att din kropp ska må bra! *Klappar tröstande på huvudet*
Rapchic
13-11-2006, 11:40
CITAT (stina @ 12-11-2006, 19:46) Jodå, jag har jättebra kontakt med en tränare på gymmet. Ska eventuellt prata med henne. Får se hur det går och om jag tycker att jag behöver hennes stöd..... jättebra ide att gå till en proffisionell tränare såna som vet saker på riktigt (jag menar inte att ingen vet här bara att dom har utbildning, håppas jag iallafall  ) men då ska det ju passa en som tex här på vårat gym så finns det bara en tränare och man märker att det mest är bodybuilding som gäller och inte för att vara negativ det är inte så jag vill se ut lycka till
Tack Rapchic!  På vårt gym finns ingen tränare som fokuserar på bodybuilding tack och lov, utan på allmänt välbefinnande och en stark och frisk kropp! Nu har jag varit och sprungit en mil. Det gick kanonbra!  Enda smolket i bägaren var att jag när jag sprungit nästan en halv mil fick jag sån himla magknip. Nåväl, vid en halvmil brukar jag ju alltid pusta ett par minuter och då släppte magknipen! Känner mej nöjd....
krellus
13-11-2006, 13:05
Det blev 10 km löpning på landet i söndags... men det var en sådan där seg dag då jag hellre hade legat inne i sängen eller nåt. Men det var ju skönt efteråt
Ja, vissa dagar är bara så.... Men humöret brukar som sagt fixa sig efteråt!
Maria i Helsingborg
13-11-2006, 17:42
Förbaskade regn Tur att morfar har en motionscykel inomhus! Svettigt. Det är för övrigt inte tokigt med lite ombyte i träningen.
anna_rispan
13-11-2006, 17:45
jag hade tänkt träna nu ikväll. men jag somnar snart o har ont i huvudet. så jag får nog ta med nån studielitteratur i badet o tina upp hjärnan o sen sova tidigt ikväll. hur jag nu ska lyckas med det. jag brukar alltid hitta nå spännande på tv på måndagar.
tränar i morgon efter kvällskursen när jag ändå är hemifrån.
Lycka till med cyklingen Maria och ta hand om dej och krya på dig Anna!
Imorgon ska jag vila!
CITAT (stina @ 13-11-2006, 08:55) CITAT (LadyG @ 13-11-2006, 09:50) Det är nog bara bra att dra ner träningen från 5 till 4 dagar i veckan, det sliter ganska hårt på kroppen att träna så mycket. Jag tycker du gör helt rätt, och att du är jättestark som genomför det också och inte bara tänker på det.
Jag har inte hunnit träna så mycket, jobb & jobb (det tar liksom aldrig slut!) men jag måste hinna träna NÅN gång annars blir jag deprimerad. Hmmm, vi har ju inte sett resultatet ännu....  Nej då, skojade bara, klart jag ska göra det. Fast 4 dagar känns faktiskt alldeles lagom - VILL INTE dra ner mer! Men tänk på att du blir rik istället LadyG!  Du kanske kan köpa dig en egen PT!  En riktigt snygg, inspirerande, ung sak som bara finns till för att din kropp ska må bra! *Klappar tröstande på huvudet*  Jag har en karl som är inspirerande så det räcker, så jag lägger nog hellre pengarna på datorer eller nått i den stilen men man blir lite less när det aldrig tar slut, eller när det inte ser ut att göra det. Fast jag ska väl egentligen vara glad att jag har att göra. Det är så många som inte har det. Imorgon ska jag iaf träna, så det så!
CITAT (stina @ 13-11-2006, 19:00) Lycka till med cyklingen Maria och ta hand om dej och krya på dig Anna!
Imorgon ska jag vila! Bra beslut! Det kommer din kropp att tacka dig för!
CITAT (LadyG @ 13-11-2006, 20:07) CITAT (stina @ 13-11-2006, 19:00) Lycka till med cyklingen Maria och ta hand om dej och krya på dig Anna!
Imorgon ska jag vila! Bra beslut! Det kommer din kropp att tacka dig för!  Tack! Det känns lite konstigt...  Tur att jag får ta med min träningsrygga till jobbet imorgon i alla fall - fast min dator ska åka i den istället, den ska till farbror doktorn!
CITAT (stina @ 13-11-2006, 19:09) CITAT (LadyG @ 13-11-2006, 20:07) CITAT (stina @ 13-11-2006, 19:00) Lycka till med cyklingen Maria och ta hand om dej och krya på dig Anna!
Imorgon ska jag vila! Bra beslut! Det kommer din kropp att tacka dig för!  Tack! Det känns lite konstigt...  Tur att jag får ta med min träningsrygga till jobbet imorgon i alla fall - fast min dator ska åka i den istället, den ska till farbror doktorn!  Har datorn blivit snuvig?
Rapchic
13-11-2006, 19:13
CITAT (LadyG @ 13-11-2006, 20:11) CITAT (stina @ 13-11-2006, 19:09) CITAT (LadyG @ 13-11-2006, 20:07) CITAT (stina @ 13-11-2006, 19:00) Lycka till med cyklingen Maria och ta hand om dej och krya på dig Anna!
Imorgon ska jag vila! Bra beslut! Det kommer din kropp att tacka dig för!  Tack! Det känns lite konstigt...  Tur att jag får ta med min träningsrygga till jobbet imorgon i alla fall - fast min dator ska åka i den istället, den ska till farbror doktorn!  Har datorn blivit snuvig?  den kanske fått ett virus (hoppas inte det dom är jobbiga)
CITAT (LadyG @ 13-11-2006, 20:11) CITAT (stina @ 13-11-2006, 19:09) CITAT (LadyG @ 13-11-2006, 20:07) CITAT (stina @ 13-11-2006, 19:00) Lycka till med cyklingen Maria och ta hand om dej och krya på dig Anna!
Imorgon ska jag vila! Bra beslut! Det kommer din kropp att tacka dig för!  Tack! Det känns lite konstigt...  Tur att jag får ta med min träningsrygga till jobbet imorgon i alla fall - fast min dator ska åka i den istället, den ska till farbror doktorn!  Har datorn blivit snuvig?  Jaaa!  Den hittar inte operativsystemet ibland när jag ska starta - den vill starta i NT istället för XP!!?? Hur går det för dej med träningen LadyG? Är det bara jobb å jobb å jobb din stackare???
CITAT (stina @ 13-11-2006, 19:14) CITAT (LadyG @ 13-11-2006, 20:11) CITAT (stina @ 13-11-2006, 19:09) CITAT (LadyG @ 13-11-2006, 20:07) CITAT (stina @ 13-11-2006, 19:00) Lycka till med cyklingen Maria och ta hand om dej och krya på dig Anna!
Imorgon ska jag vila! Bra beslut! Det kommer din kropp att tacka dig för!  Tack! Det känns lite konstigt...  Tur att jag får ta med min träningsrygga till jobbet imorgon i alla fall - fast min dator ska åka i den istället, den ska till farbror doktorn!  Har datorn blivit snuvig?  Jaaa!  Den hittar inte operativsystemet ibland när jag ska starta - den vill starta i NT istället för XP!!?? Hur går det för dej med träningen LadyG? Är det bara jobb å jobb å jobb din stackare??? Datorn måste blivit lite prillig  ¨ Jodå, jag hinner inte träna så mycket men imorgon ska jag iaf ta mig tid att ge mig ner till lokalen. Annars hinner jag säkert glömma hur man gör
Inte gör du det heller!  Fast jag (om någon) förstår att det kliar i träningscellerna!  Jag upptäckte i alla fall idag att det inte är någon bra idé för mej att äta MASSOR av kålpudding kvällen innan jag ska springa! Fick magknip!
Oj, ja kålpudding är bastant mat. Kål, bönotr och lök brukar väl ha en tendens att sätta fart på magen ganska rejält  Just nu känns det som om jag glömt allt jag någonsin lärt mig, men det är mer trötthet än glömska
Ja, vill det sig illa gör man succé! Asch, det är väl som att cykla för dej!
Maria i Helsingborg
13-11-2006, 20:08
CITAT (stina @ 13-11-2006, 19:00) Lycka till med cyklingen Maria och ta hand om dej och krya på dig Anna!
Imorgon ska jag vila! Tack och detsamma! Good choice!
krellus
14-11-2006, 10:30
Igår blev det 4 x 1.5 km intervall. Körde varannat varv i högt tempo...
I december drar hårdträningen igång igen inför maran i juni. Åkte på problem med benhinnorna men det gick över fort.
Bra jobbat Krellus! (sitter och håller mej i skrivbordskanten - så här dax brukar jag gå till träningen... )
Biggan_
14-11-2006, 11:38
CITAT (stina @ 14-11-2006, 11:03) Bra jobbat Krellus! (sitter och håller mej i skrivbordskanten - så här dax brukar jag gå till träningen... ) Håll hårt, Stina!
Puh - lunchen är över! Gick och åt thailunch med en arbetskamrat! Duktigt va???
CITAT (stina @ 14-11-2006, 12:36) Puh - lunchen är över! Gick och åt thailunch med en arbetskamrat! Duktigt va???  Mycket bra gjort!!! Vad du kan
CITAT (LadyG @ 14-11-2006, 13:43) CITAT (stina @ 14-11-2006, 12:36) Puh - lunchen är över! Gick och åt thailunch med en arbetskamrat! :rolleyes:
Duktigt va??? :P Mycket bra gjort!!! Vad du kan  Japp - pyser över av stolthet! Nu kommer det snart en söt liten datatekniker på besök till mej minsann!
CITAT (stina @ 14-11-2006, 12:52) CITAT (LadyG @ 14-11-2006, 13:43) CITAT (stina @ 14-11-2006, 12:36) Puh - lunchen är över! Gick och åt thailunch med en arbetskamrat! Duktigt va???  Mycket bra gjort!!! Vad du kan  Japp - pyser över av stolthet! Nu kommer det snart en söt liten datatekniker på besök till mej minsann!  Ögonfägnad eller kollega?
Kombinationen ögonfägnad och extern konsult!
krellus
14-11-2006, 12:55
CITAT (stina @ 14-11-2006, 12:54) Kombinationen ögonfägnad och extern konsult!  Låter farligt Stina!
Åhå, det är till att ha det bra
Nåt plåster på såren ska jag väl ha nu när jag inte fick träna!
Absolut, det är du värd  Får du behålla honom om han är duktig?
Kanske att han kan bli anställd - vi ska slås ihop med ett annat företag och då lutar det åt att vi ska ha en egen tekniker!  (Alla tjejer på jobbet röstar på honom!  )
Då håller jag tummarna för dig!!!
Fast jag larvar mej bara!  Han är kanonduktig och kanontrevlig och alla (inklusive killarna) vill ha hit honom! Att han sen är söt är lixom ett +!  Åsså är han ett träningsfreak!
Men är inte det en sån alla vill ha som kollega? Det vore väl toppen?
Jaaa - håller tummarna att vi får igenom vårt önskemål!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|