Vilket fint torp/hus och läge och vad mycket ni hunnit med på bara en sommar

Satt och tittade på bilderna och din skiss och undrar var ni kommer ha Parkering? och vill ni kunna köra upp till huset.
och huvudentrén? Om det är på sidan där du satt en 1:a så kan man göra en svängd gångväg dit med en öppen plats framför, gärna oregelbundet formad, kanske en rund sittbänk kring stammen på det stora äppelträdet där. Syrenbersån, om ni inte gillat att sitta i den hittills ta bort den. Det går att göra många andra små tevliga sittplatser med tiden.
Gångväg till huset andra sida också där ni funderade på att ha en uteplats i kvällssolen. Belysning längs gångvägar är viktigt tycker jag känns både trivsamt och välkommnande. När man gräver för att göra gångar mm är det lika bra att gräva för elen till belysning. Grus är min favorit och tycker att det passar bra till husets stil. (Opraktiskt och omöjligt att skotta, jag vet, men snyyyygt)
En stor uteplats i anslutning till huset, på kvällssolssidan, med direkt utgång inifrån gör att huset "blir större" , på sommaren i alla fall, härligt att gå ut med bara fötter.
Arbetsytan skulle jag skärma av med friväxande häck, kanske syrener el rosor om ni inte vill ha lika högt.
Den "döda ytan" Rosor, perenner, prydnadsbuskar och malus som Kerstin sa
/Ewa