CITAT (Christa @ 13-11-2006, 18:42)
Skulle du Mulle vara intresserad av tips på speciellt lättodlade grönsaker och arbetssparande metoder?
Tack, men nej tack!
Jag har nog redan gjort det ytterst lätt för mig i grönsakslandet med täckodling, såband, växelodling o.s.v. - jag har haft köksland i snart 20 år och provat på det mesta under årens lopp.
Men sedan jag började bygga upp prydnadsträdgården har grönsakerna mer och mer blivit en plikt än ett nöje och i år har de verkligen stressat mig.
Och då främst det att jag tvingas tillbringa kvällarna med att ta tillvara allt jag odlat... (Jag har inte varit vän med bärbuskarna och äppelträden heller i sommar...)
Jag tycker att det är tusen gånger roligare att ströva omkring i solnedgången och klippa bort utblommade rosor än att stå vid köksbänken och pakettera fryspåsar eller sylta! Eller svettas i växthuset för att tomaterna har angripits av någon aldrig tidigare skådad skadegörare.
Jag gör mig naturligtvis inte av med det som finns - sparrisen, alla kryddorna och jordgubbarna.
Vitlök har jag också i höst satt i pallkragarna och jag kan nog inte heller tänka mig en sommar utan obegränsad tillgång på dill och basilika.
Men resten tänker jag köpa nästa år! Vår granne jobbar dessutom på grönsakspartiaffären så jag får prima vara billigt hemkört.
Mulle