CITAT (krellus @ 16-11-2006, 09:12)
CITAT (anna_rispan @ 15-11-2006, 19:21)
Ja du, hur göra Stina: Längre fram när du landat i det nya kanske du kan prova att lägga upp träningen utifrån något annat mönster. Jag tänker ju ungefär så här. Styrka var tredje eller varannan dag. Om jag kör styrketräning var tredje dag så tränar jag ju på olika dagar. Då kan jag plocka in olika konditionspass. De dagar konditionspasset sammanfaller med ett jympapass så tänkte jag köra det. Annars cykla en runda eller simma.
Nej jag vet inte....
Och vilodagen då? Finns den?
Den är ju oerhört viktig trots allt.
I helgen blir det 2 löp pass... ett längre och ett kortare.
Å hur är det med dina vilodagar Krellus?
Idag blir det veckans "maratonpass". 1 tim step-up och 1 tim poweryoga. Å jag som fick träningsvärk efter styrketräningen igår.

Jag tränade bara överkropp - lät bli magen eftersom jag skulle köra core och lät bli benen pga dagens pass - så det blev ganska intensivt. Känner i "ryggfiléerna" och i biceps. Som tur är är det inte så mycket träning för dom idag - skulle vara biceps då i poweryogan. Men det löser sig.
Det trista med roteringsmodellen är att det inte blir någon kontinuitet på passen. Man är ju som ett litet gäng som kör ihop med den gemenskap det ger.... Men jag får se hur jag löser vårterminen. Boxningen kanske inte är någe kul alls när jag får prova.