CITAT (kerstin z5-6 @ 19-11-2006, 12:53)
Snöbolls buske has det väl ,? och den blir kanske lite stor ?
Gulbladig flikfläder ?
Nä men en Snöbollsbuske blir det självklart nånstans på nya tomten, den har jag gått och suktat efter länge
Vill nog helst ha ett träd där så man fortfarande ser bortom stammen. Man ser nämligen ända bort dit och så långt bilden når (när päronträdet vid den gula hinken är flyttat) när man sitter och äter frukost och jag vill gärna ha öppet ditåt så det inte känns så instängt. Bilden är tagen från andra våningen så riktigt så öppet är det inte men ni fattar nog, tomtgränsen stämmer inte heller på den här bilden utan det är ju mer än så nu. Åt de andra hållen blir det nog buskar här och var istället.

Usch, med allt som finns i träd-, busk- och perennväg så lär det väl vara fyllt även där rätt snabbt. Tyvärr har vi varken råd att köpa mer tomt sen heller och grannen vill nog inte sälja mer heller är jag rädd.
Nästa projekt när det nya är fyllt är att plantera roddisar osv. nere i skogspartiet på baksidan men det är en helt annan historia och det tar vi då

Flädern är den också en buske? Eller finns den som träd? Sprider inte den rotskott?