CITAT (Evgeni @ 20-11-2006, 22:32)
Jag instämmer i att det är inläggen som gör Forumet levande, men
jag tycker att det är svårt och ge ett enda rakt svar. Ibland kand det faktiskt vara kul om det kommer upp en gammal tråd. Men många gånger känns det enbart fånigt.
Vad jag däremot kan säga säkert att jag inte tycker om, det är om nån startar en ny tråd om nåt, vad som helst, och nån annan direkt letar fram en flera år gammal tråd. Det känns som om man får smäll på fingrarna. Eller när man får till svar att det svaret finns redan om du söker. Det är oerhört ohyfsat tycker jag. Om inte till och med elakt. Att länka tycker jag däremot är helt ok.
Sen kan det kännas lika konstigt om det startas två eller flera trådar samma dag om nästan exakt samma fråga/ämne. Men det tror jag helt enkelt är en miss i protokollet. Man har helt enkelt inte sett att frågan redan varit uppe.
Måste börja med en

så det inte blir några missuppfattningar.
Nu när forumet går så jämrars trögt är det nästan ingen idé att ens försöka öppna dom gamla mångsidiga trådarna. (Vet iofs inte om det gäller alla avdelningar eller bara Småprat?) Då är det mycket bättre att börja om. Men om jag förstår flera av er så skriver ni i dom tröga trådarna nästan på pin kiv?

Fast det finns nya lättöppnade...
Det där med att bli hänvisade till svar bakåt i tiden kan såklart uppfattas som snäsigt, beroende på hur det skrivs. Men smäll på fingrarna är väl att ta i? Och elakt??
Eller jag kanske missuppfattar det här totalt, förresten! Kom just på att detta kanske bara gäller Småprat! Om det gäller uppdragning av perenner från frön kan det väl inte bli för gammal info? För då skulle man ju heller inte kunna söka efter svaren i böcker. Allt där blir ju snart för gammalt då...