Vet inte om jag blir så populär i den här tråden med mina beska kommentarer men jag anser att den mesta med hälsokosten och annat är mycket flum. Min uppfattning är att om man av någon anledning får i sig för lite av viktiga näringsämnen kan man få bristsjukdomar men jag betvivlar att man kan bli bättre av att äta mer än normalbehovet. Ibland kan det till och med vara farligt. Läste just idag om omega-3. Forskare hävdar att man får i sig tillräckligt med sånt om man äter en portion lax eller makrill i veckan utan att slösa bort pengar på dyra kapslar.
Det här med vattendrickandet också. Jag har en arbetskamrat som kolkar i sig flera liter om dagen. Inte blir hon på något sätt bättre av det, snarare riskerar hon att bli sämre eftersom hon dricker kolsyrat vatten. Det finns inga medicinska undersökningar som visar att ökat vattenintag skulle tvätta ut gifter ur kroppen som hälsofreaksen hävdar, bara man dricker tillräckligt mycket för att undvika uttorkning. Njurarna klarar sitt arbete utan knot ändå.
Fast blir man lyckligare av att hålla på så är det väl okej även om ekonomin tar skada. Det gäller även dej LadyG. Det du håller på med verkar lite överarbetat i mina ögon.