CITAT (Ina @ 11-09-2003, 15:25)
Jag bojkottar för det mesta tv-nyheter och håller mej till radio och tidningar. För mej räcker det att läsa och höra
... och, som slutkläm; Ja, jag vet att dom otrevliga sakerna händer - jag försöker inte att säga att vi inte skall låtsas om dom, jag vill bara att dom positiva sakerna som faktiskt också sker skall få lite mer utrymme!
Universums lag säger, att när vi är tillräckligt många, som tänker på samma saker, det är då det blir verklighet! Du har fullständigt rätt i att vi måste koncentrera oss mer på positiva saker för att minska ondskan. Utan att blunda för vad som händer förstås. Allting börjar med en tanke...
Det är inte fel att hålla sig underrättad via massmedia, men risken är att dom negativa tankar vi får till oss där stannar kvar hos oss. Jag har medvetet försökt undvika att matas med våldstankar via tv:ns nyheter. Så länge rädslan får styra oss människor, så länge kommer vi att bekämpa varandra....
Begrunda det onda som händer, men låt tankarna fyllas med godhet......
Hitler försökte skapa en stormakt med våld, det gick inte. Nu står länder i kö för att få vara med, på en fredlig, frivillig väg. Är det kärlek eller pengar det handlar om?