CITAT (kerstin z5-6 @ 29-11-2006, 22:22)
Ursäkta ? men eftersom både jag och Magdis är legitimerade så tror jag nog att du kan lita på vad vi säger -Är du gravid ska du inte ! ha en infektion pågående nånstans,.. Huruvida piercingen mår bra eller inte, struntar jag faktiskt blankt i -likaså om området omkring blir uttorkat .. det går nog att göra ett nytt hål senare ,, eller hur ?
Du har fått in hudbakterier i såret -strepto eller staffylokocccer som iofs är ofarliga PÅ huden , men inte under .
Jag är bara intresserad av att infektionen ska läka ut -och bakterier mår dåligt i torra uttorkade miljöer -Klorhexidin är ok -alsol likaså och är det inte mindre rött svullet , och förfarande varmt i området efter tre dagar ska du omedelbums till vårdcentralen
luftning är bra , torr kompress är bra
Sen får herr eller fru <Piercingexpert (med förhoppningsvis två veckor utbildning i hur man tar hål i skinnet på folk , på ett om man har tur anticeptiskt sätt,) tycka vad de vill om det ....
K
Ursäkta själv? Jag skrev att
nygjorda piercings inte ska tvättas med alsolsprit. Och ja, när det gäller piercings litar jag långt mer på en duktig piercer än på andra, hur sjukvårdskunniga ni än må vara.
Seriösa piercers har dessutom mer än två veckors utbildning (och använder engångsmaterial samt autoklaverar smyckena), döm inte alla efter de brushuvuden som förmodligen ligger bakom 99% av de piercings ni inom vården ser.
Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.