DN var inte så där jätteförtjusta i armband på handske....
Jag vill ha handskar, inte bara för att jag tycker att det är raffigt utan också för att mina trädgårds- och kullerstenstassar ser rent ut sagt för j-vliga ut. Dessutom har jag klämt tummen så att den är mörkt vinröd...
Jo, det ÄR roligt i synnerhet eftersom jag absolut inte hör till den självskrivna gräddan utan till den procentdel av gästerna som representerar "folket".
Om själva festen sen är så kul, det betvivlar jag. Först lär man ska stå och köa i ett par timmar i en kall aula innan man ringlar förbi presidenten och tar i hand och sen lär det ska bli så hett och trång att all makeup rinner...
Men jag har aldrig någonsin varit på bal och jag tar ut alla svängar, nu förverkligas prinsess- och Barbiedrömmarna...
Det är stooora diskussioner i skvallerpressen om Lordis kommande eller inte kommande. Han är bjuden (förstås) och VILL komma men inte utan sin mask. Och presidentens kansli, ja dom har sagt nej till monsterutstyrseln...
Så nu väntar alla med spänning, visar han sitt ansikte eller blir han hemma? Eftersom hela balen direktsänds på TV torde alla finländare sitta framför apparaterna i stugorna och spana efter schlagermonstret.
Mulle