CITAT (monka @ 03-12-2006, 12:24)
CITAT (Stintan43 @ 03-12-2006, 10:17)
CITAT (monka @ 03-12-2006, 09:19)
Men varför kan ni inte rösta? Abbbe skrev ju faktiskt: vilken av dessa tycker du är vackrast?
Ni har ju fått några olika alternativ och då är det ju bara att välja ut den man tycker bäst om av dom.
Själv röstar jag på rosor men favoriten är nog Meconopsis.
Av ren protest mot vissa otrevliga uttalanden trådskaparen gjort vilket han/hon borde be om ursäkt för istället för att säga att han tänker fortsätta med såna uttryck.

Men då tycker jag att det är bättre att man på ett moget och vuxet sätt förklarar att man inte tolererar ett sånt språkbruk.
Om man nu är så omogen att man använder dom uttrycken så tror jag inte att man klarar att koppla en sån långsökt protest.
Och f.ö. så vill jag påminna mig om att redan då jag var barn- för 40 år sen- så använde vi ordet CP som skällsord, utan att ha en aning om innebörden. Med vilket jag naturligtvis inte försvarar det.
Då kan jag ju tala om att jag i en annan tråd klart och tydligt talat om vad jag tyckte om abbes språkbruk och då fick till svar att han även fortsättningsvis tänkte fortsätta kalla folk för cp.
Jag är övertygad om att abbe fattat att vi är några som inte röstat i den här tråden av protest mot detta.
Nu har han dock bett om ursäkt och det var vad jag önskade och det är bra att han gjort. Kanske har han lärt sig något, nämnligen att man inte behöver vara ohövlig bara för att man uttrycker sin egen åsikt och att man på ett forum bör tänka sig för lite vad o hur man uttrycker sig innan man trycker på skickaknappen.
I min värld f.ö. har det från barnsben (är 40-talist) värnats om ett vårdat språkbruk och det är jag glad för liksom jag är glad för att jag sluppit höra liknande skällsord eller könsord från mina numera vuxna barn. Det är jag glad för och kan jag bidra till att någon förändrar ett dåligt uttryckssätt till ett bättre blir jag ännu gladare.
Sen är det ju bra om man kollar vad som sagts tidigare innan man svarar också