nu för tiden betyder tyvärr respekt samma sak som rädsla typ att man har "respekt" för den största killen i klassen
själv respekterar jag inte folk som inte respekterar mig däremot så agerar jag inte rspektlöst mot dom (och då i början förståss så visar jag respekt eftersom jag inte vet hur denna person är) man kan ju även känna respekt för ppersoner som man inte känner tycker då jag, jag har raspekt för tex shihan Collin dock inte av rädsla utan av vad ska man säga respekt till vad personen har gått igenom för att komma dit han har kommit
inom min kampsport (kyukushin kai) är det väldigt viktigt med respekt om man inte visar respekt kan man till och med bli förbjuden att träna i den dojon. respekt har ju också mkt med ödmjukhet att göra (tycker jag)
dojo = plats där man tränar (kyukushin i mitt fall) Shihan Collins = har 7: svarta bältet i kyukushin en av dom högsta i världen (det högsta nån har i värden är 7:e svarta men det är dock fler än shihan Collins som har det)
--------------------
If you don't think you can defeat your opponent because your short, just remember, paper cuts hurt too.
|