Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Svamp, Några intresserade?
          e_sedell
          Inlägg 13-09-2003, 19:29
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 001
          Medlem nr: 662

Jag tänkte ta och kolla hur många som är intresserade av svamp här. Jag har inte varit så intresserad förut men bestämde mig för att gå en kurs för att lära sig mera än de vanliga matsvamparna. Nu är jag fast. Det är jätte intressant. Synd bara att de flesta svampfålket är så strikt bundna till just svamp. De vill inte alls veta av växter....

--------------------
          Erik, zon II

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Ann-Marie på Dal
          Inlägg 16-09-2003, 20:35
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 41
          Medlem nr: 682

Svamp är väl härligt!

Att få ge sig ut i skogen och ströva inte bara gå till kända ställen utan bara gå. Blir det då lite i korgen är det ju bonus. Plockar även jag lite av varje. Gick en svampkurs för en massa år sedan och det var jättenyttigt. Man vågar ju smaka lite mer sen tongue.gif .
          Men den stolta fjällskivlingen har jag inte lyckats hitta här i Dalsland tyvärr skall ju vara en delikatess sägs det.

Nu är det så torrt i markerna här att det enda jag hittade på sista svampturen var två kantareller och en kremla. Inte mycket för världen. Såg dock för en vecka sedan att trattisarna började komma på ett ställe...bara dom inte torkar bort nu. unsure.gif

--------------------
          [FONT=Arial][SIZE=7][COLOR=blue]

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 31-07-2025, 21:03

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon