CITAT (Mademoiselle @ 06-12-2006, 10:45)
CITAT (Stintan43 @ 06-12-2006, 10:37)
Ja det beror nog på hur man är men det finns ju en del som alltid hetsar och irriterar sig på andra förare tyvärr. Tror faktiskt det är viktigt att man som bilförare försöker behålla lugnet även om den i bilen framför kör lite långsammare än än man själv.
Javisst är det viktigt att hålla lugnet.
Och hastighetsbegränsningen betyder att man inte får överskrida den angivna hastigheten.
Men talar vi motorväg så kan man hålla sig till höger.
För det är bra irriterande när det sitter en förare i vardera fil och blockerar.
Och håller du 70km/h på 70 väg och någon nosar dig i baken,
så är det ju inte alls ditt fel.
Det man kan göra är att hålla ut till höger på vägen ifall föraren bakom vill köra om, då man underlättar omkörningen för båda och allmänheten.
Plus att du slipper ha en hetspelle bakom dig.

Men hallå, på motorväg blockerar du väl inte om du ligger i högerfil. Man får väl inte köra om i högerfilen normalt sett.
Det jag menade i mitt ex om 70-väg va att det är sådana som till varje pris måste om en framförvarande bil (alltså inte klarar av att ligga bakom) som är dom farliga.
Självklart håller jag till höger om det är möjligt för att underlätta omkörning men det gör tyvärr inte alla utan kan då verka som en stoppkloss men det går ju inte att säga vilket kön eller vilken ålder det generellt är på dessa.
Hetspellarna oavsett kön och ålder är farligast i trafiken anser jag.
F.ö. har jag aldrig sett någon backa i rondell men håller med om att fler borde använda blinkers oftare
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson